ECTS
Katalog kursów ECTS

Szczegóły kursu
Kod kursu: IAS10065f13
Rok / Semestr: 2013/2014 zimowy
Nazwa: Podstawy prowadzenia działalności gospodarczej
Kierunek: Architektura Krajobrazu
Typ studiów: I st. - inżynierskie
Rodzaj kursu: Fakultatywny
Semestr studiow: 5
Punkty ECTS: 4
Formy kształcenia (wykłady / ćwiczenia / inne): 30 / 30 / 0
Prowadzący: prof. dr hab. Włodzimierz Białczyk, dr inż. Antoni Szewczyk, dr inż. Jan Sadło,
Język: polski


Efekty kształcenia: Student po ukończeniu kursu powinien znać podstawowe zasady prowadzenia działalności gospodarczej, prowadzenia ewidencji przychodów i rozchodów, zasady rozliczania się z urzędami skarbowymi oraz znać cały kompleks zagadnień związanych z zatrudnieniem pracowników.

Kompetencje:

Wymagania wstępne:

Treści kształcenia:  Formy działalności gospodarczej. Przedsiębiorca, przedsiębiorstwo, firma (nazwa) przedsiębiorstwa. Charakterystyka wszystkich form działalności gospodarczej, (indywidualna działalność gospodarcza, spółki osobowe, spółki kapitałowe).  Indywidualna działalność gospodarcza (samozatrudnienie). Warunki prowadzenia indywidualnej działalności gospodarczej, wady i zalety tej formy działalności gospodarczej.  Spółka jawna. Spółka partnerska. Warunki prowadzenia spółki cywilnej, jawnej i partnerskiej. Wady i zalety tych form działalności gospodarczych.  Spółka komandytowa, Spółka komandytowo - akcyjna. Warunki prowadzenia spółki komandytowej i komandytowo - akcyjne. Wady i zalety tych form działalności gospodarczych.  Spółki kapitałowe (z ograniczoną odpowiedzialnością i akcyjne). Warunki prowadzenia spółek kapitałowych. Wady i zalety spółek kapitałowych.  Plan marketingowy w przedsiębiorstwie. Cele i przedmiot planu marketingowego, budowa planu marketingowego.  Planowanie strategiczne w przedsiębiorstwie. Analiza zasobów firmy. Strategie marketingowe.  Promocja i mix promocyjny. Reklama. Akwizycja. Pubic Relation. Promowanie sprzedaży. Zarządzanie reklamą. Marka i jej rola.  Cena jako element marketingu. Definicja i kierunki polityki cen. Cena równowagi na wolnym rynku.  Biznes plan. Zasady sporządzania biznes planu. Struktura i budowa biznes planu.  Zatrudnienie. Podstawy prawne samozatrudnienia i zatrudnienia pracowników.  Działalność finansowo – sprawozdawcza. Dokumenty kupna – sprzedaży i ich rejestracja. Deklaracje US, ZUZ, GUS.  Banki. Konta, typy kont, Operacje finansowe, Dokumentacja działalności bankowej.  Finansowanie działalności gospodarczej. Kredyty. Typy i rodzaje kredytów. Leasing. Zabezpieczenia kredytowe.  Dotacje i ulgi. Typy dotacji. Fundusze strukturalne. Ulgi.

Literatura:  Kodeks Handlowy.  Ustawa o swobodzie działalności gospodarczej z dnia 2 lipca 2004.  Kotle P. Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Northwestern University, Warszawa 1994.

Metody oceny: zaliczenie ćwiczeń, egzamin

Uwagi: BRAK KARTY PRZEDMIOTU W JĘZYKU ANGIELSKIM