ECTS
Katalog kursów ECTS

Szczegóły kursu
Kod kursu: RRSS10047o13
Rok / Semestr: 2013/2014 zimowy
Nazwa: Marketing i zarządzanie w rolnictwie
Kierunek: Rolnictwo
Typ studiów: I st. - licencjackie
Rodzaj kursu: Obligatoryjny
Semestr studiow: 4
Punkty ECTS: 6
Formy kształcenia (wykłady / ćwiczenia / inne): 30 / 60 / 6
Prowadzący: dr Marek Nowak, dr inż. Jan Spiak
Język: angielski


Efekty kształcenia: Po ukończeniu kursu student posiada wiedzę teoretyczną i praktyczne umiejętności umożliwiające przygotowanie i realizowanie badań marketingowych na rynku produktów rolnych. Student potrafi analizować otoczenie agrobiznesu dla potrzeb planowania i podejmowania decyzji oraz określać wyposażenie w zasoby gospodarstw rolnych. Nabywa umiejętności kierowania zespołami ludzkimi

Kompetencje: wiedza i umiejętności nabyte w trakcie kursu pozwolą studentowi na obejmowanie po stażu stanowisk w zakresie zarządzania gospodarstwem rolnym oraz w działach sprzedaży i marketingu w przedsiębiorstwach sfery agrobiznesu oraz prowadzenia samodzielnej działalności gospodarczej.

Wymagania wstępne: Ekonomia

Treści kształcenia: potrzeby konsumentów, klasyfikacja i charakterystyka rynków rolnych, czynniki wpływające na popyt i ceny produktów rolnych, teoria zachowań konsumenta, metodyka badań marketingowych, zarządzanie marketingowe. Klasyczne i nowoczesne metody zarządzania, formy organizacyjno – prawne przedsiębiorstw, analiza makro i mikroekonomiczna otoczenia przedsiębiorstwa, analiza i ocena wyposażenia w zasoby, realizowanie funkcji przez menedżerów w zakresie: planowania i podejmowania decyzji, organizowania, kierowania i motywowania oraz kontroli wyników działalności przedsiębiorstwa.

Literatura: Altkorn J. 2003. Podstawy marketingu. Instytut Marketingu. Kraków. Kotler P. 1999. Analiza , planowanie, wdrażanie i kontrola. Felberg SJA, Warszawa. Cholewicka – Goździk K. 1997. Marketing w agrobiznesie. Materiały dla studentów akademii rolniczych. Fundacja Pomocy dla Rolnictwa, Warszawa. Czermiński A. i współautorzy, 2002. Zarządzanie organizacjami. Wyd. Dom organizatora, Toruń. Szymanowski W., Szczawińskim M. 2002. Elementy nauki o przedsiębiorstwie. Wyd. SGGW, Warszawa. Woś A. i współautorzy 1996. Agrobiznes. Tom 1 – makroekonomika, tom 2 – mikroekonomika. Wyd. KEY TEXT, Warszawa.

Metody oceny: obowiązkowe zaliczenie ćwiczeń po semestrze 4 i 5, minimalny zasób wiedzy do zaliczenia – 60 % (egzamin testowy).

Uwagi: