Katalog kursów ECTS
Szczegóły kursu
Kod kursu:
IWS10088o13Rok / Semestr:
2013/2014 letniNazwa:
Język angielski 3Kierunek:
Inżynieria i Gospodarka WodnaTyp studiów:
I st. - inżynierskieRodzaj kursu:
ObligatoryjnySemestr studiow:
4Punkty ECTS:
1Formy kształcenia (wykłady / ćwiczenia / inne):
0 / 30 / 0Prowadzący:
mgr Jadwiga BolechowskaJęzyk:
polskiEfekty kształcenia:
Wiedza Znajomość słownictwa związanego z sytuacjami codziennymi, w tym podstawowych zwrotów idiomatycznych wymaganych na poziomie B1 (CEFR – Common European Framework of Reference, 2001 - Europejski System Opisów Kształcenia Językowego, Warszawa 2003).
Umiejętności: SŁUCHANIE Student rozumie: • wypowiedzi i informacje związane z sytuacjami dnia codziennego, • filmy i nagrania dotyczące bieżących wydarzeń i swoich zainteresowań. CZYTANIE Student umie przeczytać ze zrozumieniem: • teksty opisujące wydarzenia mające związek z najbliższym otoczeniem, • krótkie informacje ze świata na tematy ogólne, • proste instrukcje obsługi urządzeń domowych. MÓWIENIE Student umie: • dość płynnie, chociaż z potknięciami porozumiewać się i wyrażać proste treści, przedstawić ogólnie swoje opinie i odczucia, • radzić sobie z większością sytuacji komunikacyjnych, które mogą się zdarzyć podczas podróży, • tworzyć proste, spójne wypowiedzi na tematy, które są mu znane, lub które go interesują • opowiedzieć w miarę poprawnie krótką historię. PISANIE Student potrafi: • napisać list prywatny, notatkę, uproszczone CV, wypełnić formularz i ankietę, • opisywać doświadczenia, marzenia, nadzieje i aspiracje, krótko uzasadniając bądź wyjaśniając swoje opinie i plany, • opisać wydarzenia i czynności, które miały lub będą miały miejsce w jego środowisku lub poza nim, • napisać w miarę poprawnie krótką rozprawkę, streszczenie i sprawozdanie.Kompetencje:
Student potrafi nawiązać kontakt ze społecznością międzynarodową posługującą się danym językiem.Wymagania wstępne:
Egzamin maturalny (poziom podstawowy). Student może wybrać lektorat z języka angielskiego, francuskiego, hiszpańskiego, niemieckiego lub rosyjskiego po napisaniu testu kwalifikacyjnego.Treści kształcenia:
Nacisk na rozumienie tekstów ze słuchu, mówienie, czytanie i pisanie. Słuchanie nagrań (z podręcznika, radia, programów telewizyjnych) na tematy takie jak: szkoła, czas wolny, dom, bieżące wydarzenia i zainteresowania zawodowe. Słownictwo związane z codziennymi sytuacjami, relacjonowanie wydarzeń, wyrażanie emocji, uczuć, marzeń, nadziei. Opisywanie swoich ambicji, streszczanie akcji filmu. Pisanie krótkich wypracowań, listów formalnych i nieformalnych, CV. Elementy języka specjalistycznego, korzystanie z autentycznych materiałów.Literatura:
Język angielski: podręczniki na wszystkich kierunkach: 1. Cotton D., Falvey D., Kent S. Language Leader Intermediate. Coursebook. Pearson Education Ltd, Harlow 2008. 2. Hollet V., Sydes J. Tech Talk. Intermediate. Student’s Book. Oxford University Press, Oxford 2009. 3. Murphy R. English Grammar in Use. Cambridge University Press, Cambridge 1997. 4. Redman S. English Vocabulary in Use. Intermediate. Cambridge University Press, Cambridge, 1997. 1. Ibbotson M. Cambridge English for Engineeing. Cambridge University Press, Cambridge 2008. 2. Dziuba D. Environmental Issues. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011. 3. Grzegożek M., Starmach I. English For Environmental Engineering. SPNJO Politechniki Krakowskiej, Kraków 2004. 4. Wellman, G. Wordbuilder. Macmillan Publishers Limited, Oxford 1998. 5. Otto B., Otto M. Here Is the News. Part 1. Wyd. Poltext, 2010. 6. Pickering W.R. Complete Biology. Oxford University Press, Oxford 2000. 7. Czerw A., Durlik B., Hryniewicz M. Geo-English. Wydawnictwa AGH, Kraków 2010. 8. Brieger N., Pohl A. Technical English - Vocabulary and Grammar. Summerton Publishing Limited, Summerton 2006. 9. Baker N. British Wildlife - A Month by Month Guide. New Holland Publishers Ltd, 2007.Metody oceny:
Zaliczenie na podstawie obecności i aktywności na zajęciach, ocen z prac domowych, kolokwiów, prezentacji. Egzamin końcowy sprawdzający rozumienie tekstu, struktury językowe i leksykę.Uwagi: