Katalog kursów ECTS
Szczegóły kursu
Kod kursu:
BHS10033o13Rok / Semestr:
2013/2014 zimowyNazwa:
PODSTAWY MARKETINGUKierunek:
ZootechnikaTyp studiów:
I st. - inżynierskieRodzaj kursu:
ObligatoryjnySemestr studiow:
3Punkty ECTS:
2Formy kształcenia (wykłady / ćwiczenia / inne):
30 / 0 / 27Prowadzący:
dr hab. Damian Knecht, prof. UPJęzyk:
polskiEfekty kształcenia:
Wiedza:
Student:
W01 - zna genezę i zakres marketingu w rolnictwie [BH1_W05]; [R1A_W02];
W02 - ma ogólną wiedzę na temat strategii marketingowych i marketingu mix w sektorze rolnym [BH1_W19]; [R1A_W07];
W03 - zna rolę marketingu w kształtowaniu konsumpcji żywności [BH1_W21]; [R1A_W02]; [R1A_W09];
W04 - objaśnia współczesne koncepcje marketingu w rolnictwie [BH1_W22]; [R1A_W09].
Umiejętności
Student:
U01 - prawidłowo planuje strategię marketingową przedsiębiorstwa rolnego [BH1_U01]; [R1A_U01]; [R1A_U03];
U02 - ma opanowane podstawowe metody marketingu mix [BH1_U02]; [R1A_U02];
U03 - rozróżnia i przeprowadza badania marketingowe [BH1_U05]; [R1A_U05].Kompetencje:
K01 - ma świadomość odpowiedzialności za zadania wspólnie realizowane w zespole [BH1_K02]; [R1A_K02];
K02 - wykazuje odpowiedzialność w kierowaniu przedsiębiorstwem hodowlanym [BH1_K11]; [R1A_K08].Wymagania wstępne:
brakTreści kształcenia:
Zapoznanie studentów z podstawowymi przesłankami i zasadami orientacji marketingowej, jako koncepcji działania przedsiębiorstw i innych organizacji na rynku. Nauczenie myślenia kategoriami marketingowymi w procesie formułowania strategii przedsiębiorstwa i wyboru środków jej realizacji. Rozwijanie u studentów umiejętności stosowania procedur i instrumentów marketingu. Nauczenie podstaw organizowania i kontroli działań marketingowych w przedsiębiorstwie.Literatura:
1. Knecht Z.: Zarządzanie i planowanie marketingowe, Warszawa, 2004;
2. Urban S.: Marketing produktów spożywczych, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Wrocław, 1996;
3. Koźmiński A., Piotrowski W.: Zarządzanie, teoria i praktyka; PWN, Warszawa, 1999;
4. Knecht D. red.: Kierowanie na rynku żywnościowym, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Zarządzania „Edukacja”, Wrocław, 2000;
5. Knecht D., Zawada A.: Marketing – podstawy, badania, aktywizacja sprzedaży, kultura obsługi klienta, Wrocław, 1998.Metody oceny:
Metody oceny ćwiczeń: Przygotowanie projektu, aktywny udział w zajęciach.
Metody oceny przedmiotu: Studentów obowiązuje zaliczenie wiedzy z wykładów na podstawie dwóch kolokwiów pisemnych (5 otwartych pytań problemowych).Uwagi: