ECTS
Katalog kursów ECTS

Szczegóły kursu
Kod kursu: BHS10033o13
Rok / Semestr: 2013/2014 zimowy
Nazwa: PODSTAWY MARKETINGU
Kierunek: Zootechnika
Typ studiów: I st. - inżynierskie
Rodzaj kursu: Obligatoryjny
Semestr studiow: 3
Punkty ECTS: 2
Formy kształcenia (wykłady / ćwiczenia / inne): 30 / 0 / 27
Prowadzący: dr hab. Damian Knecht, prof. UP
Język: polski


Efekty kształcenia: Wiedza: Student: W01 - zna genezę i zakres marketingu w rolnictwie [BH1_W05]; [R1A_W02]; W02 - ma ogólną wiedzę na temat strategii marketingowych i marketingu mix w sektorze rolnym [BH1_W19]; [R1A_W07]; W03 - zna rolę marketingu w kształtowaniu konsumpcji żywności [BH1_W21]; [R1A_W02]; [R1A_W09]; W04 - objaśnia współczesne koncepcje marketingu w rolnictwie [BH1_W22]; [R1A_W09]. Umiejętności Student: U01 - prawidłowo planuje strategię marketingową przedsiębiorstwa rolnego [BH1_U01]; [R1A_U01]; [R1A_U03]; U02 - ma opanowane podstawowe metody marketingu mix [BH1_U02]; [R1A_U02]; U03 - rozróżnia i przeprowadza badania marketingowe [BH1_U05]; [R1A_U05].

Kompetencje: K01 - ma świadomość odpowiedzialności za zadania wspólnie realizowane w zespole [BH1_K02]; [R1A_K02]; K02 - wykazuje odpowiedzialność w kierowaniu przedsiębiorstwem hodowlanym [BH1_K11]; [R1A_K08].

Wymagania wstępne: brak

Treści kształcenia: Zapoznanie studentów z podstawowymi przesłankami i zasadami orientacji marketingowej, jako koncepcji działania przedsiębiorstw i innych organizacji na rynku. Nauczenie myślenia kategoriami marketingowymi w procesie formułowania strategii przedsiębiorstwa i wyboru środków jej realizacji. Rozwijanie u studentów umiejętności stosowania procedur i instrumentów marketingu. Nauczenie podstaw organizowania i kontroli działań marketingowych w przedsiębiorstwie.

Literatura: 1. Knecht Z.: Zarządzanie i planowanie marketingowe, Warszawa, 2004; 2. Urban S.: Marketing produktów spożywczych, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Wrocław, 1996; 3. Koźmiński A., Piotrowski W.: Zarządzanie, teoria i praktyka; PWN, Warszawa, 1999; 4. Knecht D. red.: Kierowanie na rynku żywnościowym, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Zarządzania „Edukacja”, Wrocław, 2000; 5. Knecht D., Zawada A.: Marketing – podstawy, badania, aktywizacja sprzedaży, kultura obsługi klienta, Wrocław, 1998.

Metody oceny: Metody oceny ćwiczeń: Przygotowanie projektu, aktywny udział w zajęciach. Metody oceny przedmiotu: Studentów obowiązuje zaliczenie wiedzy z wykładów na podstawie dwóch kolokwiów pisemnych (5 otwartych pytań problemowych).

Uwagi: