Katalog kursów ECTS
Szczegóły kursu
Kod kursu:
BHS20068f13Rok / Semestr:
2013/2014 letniNazwa:
ZARZĄDZANIE I MARKETING W PRODUKCJI ZWIERZĘCEJKierunek:
ZootechnikaTyp studiów:
II st. - magisterskieRodzaj kursu:
FakultatywnySemestr studiow:
1Punkty ECTS:
3Formy kształcenia (wykłady / ćwiczenia / inne):
15 / 20 / 37Prowadzący:
dr hab. Damian Knecht, prof. nadzw.Język:
polskiEfekty kształcenia:
Wiedza:
W01 - zna znaczenie marketingu i zarządzania w przedsiębiorstwach rolniczych [BH2_W05]; [R2A_W03];
W02 - ma zaawansowaną wiedzę na temat strategii marketingowych i marketingu mix [BH2_W03]; [R2A_W02];
W03 - zna rolę marketingu i zarządzania w kształtowaniu konsumpcji [BH2_W15; BH2_W17]; [R2A_W07]; [R2A_W09];
W04 - objaśnia współczesne koncepcje marketingu i zarządzania w rolnictwie [BH2_W14]; [R2A_W06]
Umiejętności:
U01 - prawidłowo planuje zaawansowaną strategię marketingową przedsiębiorstwa rolnego [BH2_U01; BH1_U04]; [R2A_U01]; [R2A_U04];
U02 - ma opanowane wszystkie metody marketingu mix [BH2_U02]; [R2A_U02]; [R2A_U03];
U03 - rozróżnia i przeprowadza badania marketingowe dla większości organizacji rolniczych [BH2_U11]; [R2A_U07];
U04 - wdraża elementy marketingu mix i zarządzania zasobami ludzkimi w działalność przedsiębiorstwa hodowlanego [BH2_U12]; [R2A_U07].Kompetencje:
K01 - rozumie skutki zjawisk rynkowych w marketingu i zarządzaniu [BH2_K03; BH2_K06]; [R2A_K03]; [R2A_K06];
K02 - ma świadomość odpowiedzialności za zadania wspólnie realizowane w zespole [BH2_K01]; [R2A_K01];
K03 - wykazuje odpowiedzialność w kierowaniu przedsiębiorstwem hodowlanym [BH2_K02]; [R2A_K02].Wymagania wstępne:
Podstawy marketinguTreści kształcenia:
Zapoznanie studentów z podstawowymi przesłankami i zasadami zarządzania marketingowego, jako koncepcji działania przedsiębiorstw i innych organizacji na rynku rolnym. Nauczenie myślenia kategoriami biznesowymi w procesie formułowania strategii przedsiębiorstwa i wyboru środków jej realizacji. Rozwijanie u studentów umiejętności stosowania procedur i instrumentów nowoczesnego zarządzania.Literatura:
1. Knecht Z.: Zarządzanie i planowanie marketingowe, Warszawa, 2004;
2. Urban S.: Marketing produktów spożywczych, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Wrocław, 1996;
3. Koźmiński A., Piotrowski W.: Zarządzanie, teoria i praktyka; PWN, Warszawa, 1999;
4. Knecht D. red.: Kierowanie na rynku żywnościowym, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Zarządzania „Edukacja”, Wrocław, 2000;
5. Knecht D., Zawada A.: Marketing – podstawy, badania, aktywizacja sprzedaży, kultura obsługi klienta, Wrocław, 1998.Metody oceny:
Zaliczenie ćwiczeń: Przygotowanie projektu. Bieżąca ocena postępów w nauce na podstawie ustnych wypowiedzi i aktywności studenta.
Zaliczenie przedmiotu: Zaliczenie pisemne kolokwium.Uwagi:
Fakultet specjalizacyjny