Katalog kursów ECTS
Szczegóły kursu
Kod kursu:
BHS20071f13Rok / Semestr:
2013/2014 zimowyNazwa:
PODSTAWY ORGANIZACJI GOSPODARSTW AGROTURYSTYCZNYCHKierunek:
ZootechnikaTyp studiów:
II st. - magisterskieRodzaj kursu:
FakultatywnySemestr studiow:
2Punkty ECTS:
3Formy kształcenia (wykłady / ćwiczenia / inne):
15 / 20 / 32Prowadzący:
dr hab. Damian Knecht, prof. UPJęzyk:
polskiEfekty kształcenia:
Wiedza:
W01 - zna genezę powstawania przedsiębiorstw agroturystycznych [BH2_W05]; [R2A_W03];
W02 - ma ogólną wiedzę na temat strategii tworzenia gospodarstwa agroturystycznego [BH2_W03]; [R2A_W02];
W03 - zna rolę marketingu w działaniu gospodarstwa agroturystycznego [BH2_W15; BH2_W17]; [R2A_W07]; [R2A_W09];
W04 - objaśnia współczesne koncepcje zagospodarowania i urządzania terenów i obiektów [BH2_W14]; [R2A_W06].
Umiejętności:
U01 - prawidłowo planuje strategię działania przedsiębiorstwa agroturystycznego [BH2_U01]; [R2A_U01];
U02 - ma opanowane podstawowe metody organizacji działalności agroturystycznej [BH2_U02]; [R2A_U02]; [R2A_U03];
U03 - przeprowadza program rozwoju agroturystyki [BH2_U11]; [R2A_U07].Kompetencje:
K01 - rozumie skutki zjawisk rynkowych w otoczeniu gospodarstwa agroturystycznego [BH2_K03; BH2_K06]; [R2A_K03]; [R2A_K06];
K02 - ma świadomość odpowiedzialności za zadania wspólnie realizowane w zespole [BH2_K01]; [R2A_K01];
K03 - wykazuje odpowiedzialność w prowadzeniu działalności agroturystycznej [BH2_K02]; [R2A_K02].Wymagania wstępne:
Podstawy zarządzania i marketinguTreści kształcenia:
Turystyka, jako dział gospodarki narodowej ze szczególnym uwzględnieniem turystyki wiejskiej. Pojęcie turystyki wiejskiej i agroturystyki. Determinanty rozwoju turystyki na obszarach wiejskich. Produkty agroturystyczne i ich struktura. Marketing usług agroturystycznych. System kategoryzacji wiejskiej bazy noclegowej. Wymagania prawno-administracyjne. Efekty ekonomiczne związane z prowadzeniem działalności agroturystycznej (koszty, ceny, dochody). Turystyka wiejska w krajach Europy Zachodniej. Rozwój turystyki wiejskiej w Polsce i na Dolnym Śląsku.Literatura:
1. Drzewiecki M.: Podstawy agroturystyki,Oficyna Wydawnicza Ośrodka Postępu Organizacyjnego, Bydgoszcz, 2001.
2. Knecht D., Knecht M.: Marketing w turystyce i rekreacji, Wyd. “Maria”, Wrocław, 2005.
3. Kutkowska B.: Podstawy agroturystyki ze szczególnym uwzględnieniem agroturystyki na Dolnym Śląsku, Wyd. AR Wrocław, 2003.
4. Świetlikowska U.: Agroturystyka, Wyd. SGGW, Warszawa, 2000.
5. Knecht D.: Agroturystyka w agrobiznesie, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa, 2009.Metody oceny:
Zaliczenie ćwiczeń: Przygotowanie projektu. Kolokwium pisemne.
Zaliczenie przedmiotu: Kolokwium pisemne sprawdzające wiedzę z wykładów.Uwagi:
Fakultet specjalizacyjny