Katalog kursów ECTS
Szczegóły kursu
Kod kursu:
RESS10120o13Rok / Semestr:
2013/2014 letniNazwa:
ANALIZA RYNKUKierunek:
EkonomiaTyp studiów:
I st. - licencjackieRodzaj kursu:
ObligatoryjnySemestr studiow:
4Punkty ECTS:
3Formy kształcenia (wykłady / ćwiczenia / inne):
15 / 15 / 0Prowadzący:
prof. dr hab. Marek Prymon, dr inż. Krzysztof RutkiewiczJęzyk:
polski / angielskiEfekty kształcenia:
WIEDZA:
Student ma wiedzę o roli informacji rynkowej i systemu informacji rynkowej w podejmowaniu decyzji rynkowych w przedsiębiorstwie.
Zna i rozumie główne procesy analizy rynku: projektowanie prac analitycznych, gromadzenie danych, analizę danych i interpretację ,oraz sporządzanie raportów badawczych. Istotnym efektem jest zdobycie umiejętności kojarzenia metod badawczych z warunkami rynkowymi organizacji.
UMIEJĘTNOŚCI:
Absolwent studiów potrafi analizować przyczyny i przebieg zjawisk i procesów rynkowych.
Potrafi definiować problem rynkowy organizacji, projektować badania oraz stosować podstawowe metody analizy rynku jakościowe oraz ilościowe, w tym metody prognozowania.Kompetencje:
KOMPETENCJE SPOŁECZNE:
Student rozumie przydatność analizy rynku w procesach zaspokajania potrzeb społecznych. Potrafi on także interpretować kontekst etyczny działalności badawczej.Wymagania wstępne:
MikroekonomiaTreści kształcenia:
Struktura przedmiotowa analizy rynku. Podmioty analizy rynku. Ogólna procedura analizy rynku, Metody analizy rynku.Literatura:
Mruk H.(red.),Analiza rynku, PWE Warszawa 2003
Duliniec E.,Badania marketingowe w zarządzaniu przedsiębiorstwem, PWN,Warszawa 2003
Prymon M.,Badania marketingowe w aspektach menedżerskich,UE Wrocław 2009
Metody oceny:
Zaliczenie ćwiczeń na podstawie realizowanych projektów. Wykłady zaliczane są na podstawie pisemnego testu egzaminacyjnego. Ostateczna ocena składa się w 50% z oceny z ćwiczeń i w 50% z oceny z testu egzaminacyjnego.Uwagi: