Katalog kursów ECTS
Szczegóły kursu
Kod kursu:
IGS20355o13Rok / Semestr:
2013/2014 letniNazwa:
Podstawy zarządzania, finansów i bankowościKierunek:
Geodezja i KartografiaTyp studiów:
II st. - magisterskieRodzaj kursu:
ObligatoryjnySemestr studiow:
1Punkty ECTS:
2Formy kształcenia (wykłady / ćwiczenia / inne):
15 / 0 / 0Prowadzący:
dr Katarzyna PrzybyłaJęzyk:
polskiEfekty kształcenia:
Wiedza
Posiada wiedzę w zakresie podstawowych kategorii ekonomicznych. Zna proces mechanizmu rynkowego i odstępstwa od stanu równowagi. Ma ogólna wiedzę na temat przedsiębiorczości oraz funkcjonowania przedsiębiorstwa w gospodarce rynkowej. Posiada wiedzę w zakresie form organizacyjno – prawnych prowadzenia działalności gospodarczej, orientuje się w metodach zarządzania firmą.
Umiejętności
Rozpoznaje podstawowe kategorie ekonomiczne. Rozpoznaje i ocenia podstawowe funkcje działalności przedsiębiorstwa i osobiste przedsięwzięcia finansowe. Potrafi zaproponować formę organizacyjno – prawną prowadzenia działalności gospodarczej właściwą dla danego przedsięwzięcia. Dokonuje podstawowej interpretacji i oceny sytuacji ekonomicznej przedsiębiorstwa.
Kompetencje społeczne ( postawy )
Jest przekonany o znaczeniu wiedzy ekonomicznej ze względu na możliwość wykorzystania jej w życiu osobistym i zawodowym. Zdaje sobie sprawę z konieczności aktualizowania zdobytej wiedzy i potrafi to robić.
Kompetencje:
Wymagania wstępne:
-Treści kształcenia:
Podstawowe kategorie ekonomiczne. System bankowy i jego organizacja. Racjonalne gospodarowanie. Przedsiębiorstwo rynkowe. Formy organizacyjno-prawne przedsiębiorstw. Sprawozdania finansowe. Podatki w prowadzeniu działalności gospodarczej.
Literatura:
Milewski Roman (red.), Elementarne zagadnienia ekonomi, Wyd. PWN, Warszawa 2008 i późniejsze
Sloman I., Podstawy ekonomii, Wyd. PWE, Warszawa 2001
Winiarski B. (red.), Polityka gospodarcza, Wyd. PWN, Warszawa 2006 i późniejsze
Bień W., Zarządzanie finansami przedsiębiorstwa, Wyd. Ditin, Warszawa 2008
Gryfin Ricky W., Podstawy zarządzania organizacjami, Wyd. PWN, Warszawa 1999 r
Markowski W., ABC small businessu, Wyd. Marcus S.C., Łódź 2010
Kodeks Cywilny
Kodeks Spółek Handlowych
Metody oceny:
kolokwium zaliczeniowe Uwagi: