Katalog kursów ECTS
Szczegóły kursu
Kod kursu:
BHS20159f13Rok / Semestr:
2013/2014 letniNazwa:
ORGANIZOWANIE I DZIAŁALNOŚĆ GRUP PRODUCENCKICHKierunek:
ZootechnikaTyp studiów:
II st. - magisterskieRodzaj kursu:
FakultatywnySemestr studiow:
0Punkty ECTS:
3Formy kształcenia (wykłady / ćwiczenia / inne):
15 / 20 / 32Prowadzący:
dr hab. Damian Knecht prof. nadzw.Język:
polskiEfekty kształcenia:
Wiedza:
W01 - zna genezę powstawania grup producenckich [BH2_W05]; [R2A_W03];
W02 - ma ogólną wiedzę na temat strategii tworzenia grup producenckich [BH2_W03]; [R2A_W02];
W03 - zna rolę marketingu w działaniu grup producenckich [BH2_W15; BH2_W17]; [R2A_W07]; [R2A_W09];
W04 - objaśnia potrzebę integracji rolników w grupy producenckie [BH2_W14]; [R2A_W06].
Umiejętności:
U01 - prawidłowo planuje strategię działania grupy producenckiej [BH2_U01; BH2_U04]; [R2A_U01]; [R2A_U04];
U02 - ma opanowane podstawowe metody organizacji działalności grupy producenckiej [BH2_U02]; [R2A_U02];
U03 - przeprowadza program rozwoju grupy producenckiej [BH2_U11]; [R2A_U07];
U04 - wdraża wymagania dotyczące prowadzenia grupy producentów rolnych [BH2_U12]; [R2A_U07].Kompetencje:
K01 - rozumie skutki zjawisk rynkowych w otoczeniu grupy producenckiej [BH2_K03; BH2_K06]; [R2A_K03]; [R2A_K06];
K02 - ma świadomość odpowiedzialności za zadania wspólnie realizowane w zespole [BH2_K01]; [R2A_K01];
K03 - wykazuje odpowiedzialność w prowadzeniu działalności rolniczej [BH2_K02]; [R2A_K02].Wymagania wstępne:
Podstawy marketinguTreści kształcenia:
Zaznajomienie studentów ze specyficznymi uwarunkowaniami funkcjonowania polskiej wsi i rolnictwa w odniesieniu do pozostałych krajów UE. Podkreślenie kontekstu ekonomicznego, społecznego pracy zespołowej rolników i roli, jaką mogą odegrać te podmioty na rynku rolnym. Głównym celem jest zapoznanie studentów z wszystkimi formami prawno – organizacyjnymi, w jakich mogą działać rolnicy.Literatura:
1. Boguta W.: Organizowanie i działanie grupy producentów rolnych. Wydaw. Duszpasterstwa Rolników. Warszawa 2003.
2. Boguta W.: Poradnik lidera grupy producentów rolnych. Wydaw. Fundacja Fundusz. Warszawa 2001.
3. Boguta W.: Organizacja i funkcjonowanie grup producentów rolnych. Krajowa Rada Spółdzielcza. Warszawa 2006.
4. Pepliński B., Waszczuk K., Wielicki W.: Integracja pionowa a opłacalność produkcji żywca wieprzowego. Wydawnictwo Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu. 2004.
5. Urban S.: Wybrane rynki branżowe produktów rolno-spożywczych. Wydaw. UE. Wrocław 2008.Metody oceny:
Zaliczenie ćwiczeń: : Przygotowanie projektu. Kolokwium pisemne.
Zaliczenie przedmiotu: Kolokwium pisemne sprawdzające wiedzę z wykładów.Uwagi:
Fakultet uzupełniający I i III semestr