Katalog kursów ECTS
Szczegóły kursu
Kod kursu:
RESS20243o12Rok / Semestr:
2012/2013 letniNazwa:
JĘZYK HISZPAŃSKI (mgr)Kierunek:
EkonomiaTyp studiów:
II st. - magisterskieRodzaj kursu:
ObligatoryjnySemestr studiow:
2Punkty ECTS:
1Formy kształcenia (wykłady / ćwiczenia / inne):
0 / 30 / 0Prowadzący:
Nauczyciele Studium Języków ObcychJęzyk:
polskiEfekty kształcenia:
JĘZYK OBCY - POZIOM A1:
Wiedza: znajomość wybranego, podstawowego słownictwa z życia codziennego, prostych zwrotów językowych, zgodnie z wymogami dla poziomu A1 (CEFR – Common European Framework of Reference, 2001 - Europejski System Opisów Kształcenia Językowego, Warszawa 2003). Umiejętności: SŁUCHANIE Student potrafi zrozumieć: • proste słowa i zdania związane z powitaniem, pożegnaniem, czynnościami dnia codziennego, • pytania i polecenia adresowane do niego w sposób uważny i powolny, • informację zawartą w jasnym i krótkim komunikacie. CZYTANIE Student umie poprawnie przeczytać na głos krótkie i proste teksty oraz rozumie: • ogólną treść prostych materiałów informacyjnych, • krótki, prosty opis, zwłaszcza, gdy towarzyszą mu materiały wizualne, • krótkie i proste polecenia pisemne. MÓWIENIE Student potrafi: • przedstawić się, • przeliterować swoje imię i nazwisko, • podać dane osobowe, • zapytać o dane osobowe rozmówcy, • opisać siebie i własną rodzinę, • opisać swój dzień. PISANIE Student potrafi napisać: • krótką notatkę o sobie, krótkiego e-maila, • pocztówkę z wakacji, • gdzie mieszka i czym się zajmuje, • co robi, lubi i jak odpoczywa.
JĘZYK OBCY - POZIOM A2:
Wiedza: znajomość podstawowego słownictwa z życia codziennego, prostych zwrotów językowych, zgodnie z wymogami poziomu A2 (CEFR – Common European Framework of Reference, 2001 - Europejski System Opisów Kształcenia Językowego, Warszawa 2003).
Umiejętności: SŁUCHANIE Student potrafi zrozumieć: • najważniejszą informację zawartą w prostych komunikatach i ogłoszeniach, • krótkie wypowiedzi, podawane w sposób przejrzysty i powolny, • proste wskazówki związane z przemieszczaniem się i orientacją w terenie. CZYTANIE Student potrafi: • wyszukać w tekście konkretne informacje i wybrać potrzebne dane dotyczące miejsc takich jak: ulice, restauracje, stacje kolejowe i benzynowe, • zrozumieć wskazówki, instrukcje i ostrzeżenia o niebezpieczeństwie, • rozpoznać konkretne informacje w prostych materiałach, np. faksach, krótkich listach, broszurach czy artykułach prasowych. MÓWIENIE Student potrafi: • używać codziennych form grzecznościowych przy powitaniach, pożegnaniach i zwracaniu się do innych osób, • odpowiadać na zaproszenia, propozycje i przeprosiny, a także zapraszać, proponować i przepraszać, • powiedzieć co lubi, a czego nie lubi, • uczestniczyć w nieskomplikowanej konwersacji na temat związany ze studiami, pracą i czasem wolnym, o ile rozmówca podejmie dodatkowy wysiłek, • zgadzać lub nie zgadzać się z innymi, • zadawać proste pytania i udzielać odpowiedzi, • rozmawiać o tym, co robi w wolnym czasie. PISANIE Student potrafi opisać prostymi zdaniami: • czynności dnia codziennego, • co się dzieje w danej chwili, • rodzinę, uczelnię, swój pokój, mieszkanie, miasto.
JĘZYK OBCY - POZIOM B1:
Wiedza: znajomość słownictwa związanego z sytuacjami codziennymi, w tym podstawowych zwrotów idiomatycznych wymaganych na poziomie B1 (CEFR – Common European Framework of Reference, 2001 - Europejski System Opisów Kształcenia Językowego, Warszawa 2003).
Umiejętności: SŁUCHANIE Student rozumie: • wypowiedzi i informacje związane z sytuacjami dnia codziennego, • filmy i nagrania dotyczące bieżących wydarzeń i swoich zainteresowań. CZYTANIE Student umie przeczytać ze zrozumieniem: • teksty opisujące wydarzenia mające związek z najbliższym otoczeniem, • krótkie informacje ze świata na tematy ogólne, • proste instrukcje obsługi urządzeń domowych. MÓWIENIE Student umie: • dość płynnie, chociaż z potknięciami porozumiewać się i wyrażać proste treści, przedstawić ogólnie swoje opinie i odczucia, • radzić sobie z większością sytuacji komunikacyjnych, które mogą się zdarzyć podczas podróży, • tworzyć proste, spójne wypowiedzi na tematy, które są mu znane, lub które go interesują • opowiedzieć w miarę poprawnie krótką historię. PISANIE Student potrafi: • napisać list prywatny, notatkę, uproszczone CV, wypełnić formularz i ankietę, • opisywać doświadczenia, marzenia, nadzieje i aspiracje, krótko uzasadniając bądź wyjaśniając swoje opinie i plany, • opisać wydarzenia i czynności, które miały lub będą miały miejsce w jego środowisku lub poza nim, • napisać w miarę poprawnie krótką rozprawkę, streszczenie i sprawozdanie.
JĘZYK OBCY - POZIOM B2:
wiedza: znajomość słownictwa ogólnego i branżowego, zwrotów idiomatycznych - biegłość językowa wymagana na poziomie B2 (CEFR – Common European Framework of Reference, 2001 - Europejski System Opisów Kształcenia Językowego, Warszawa 2003). Umiejętności: SŁUCHANIE Student rozumie: • wypowiedzi i wykłady związane ze swoim środowiskiem i kierunkiem studiów, • filmy i nagrania dotyczące środowiska akademickiego i danej dziedziny nauki w zakresie wiedzy ogólnej, • informacje ogólne związane z danym kierunkiem studiów i specjalnością, CZYTANIE Student umie przeczytać ze zrozumieniem: • teksty o tematyce ogólnej i popularnonaukowej związane z własnymi zainteresowaniami i kierunkiem studiów, • publikacje dotyczące studiowanej dziedziny (pracy dyplomowej), • instrukcje dotyczące obsługi różnych maszyn i urządzeń wykorzystywanych w domu, laboratorium i potencjalnym środowisku pracy. MÓWIENIE Student umie: • porozumiewać się, brać udział w dyskusji, przedstawić swoje poglądy i zaprezentować tematy związane ze swoimi zainteresowaniami i kierunkiem studiów • przygotować i przedstawić ustną prezentację na temat związany ze swoim kierunkiem studiów, • parafrazować i omawiać przeczytane teksty i usłyszane wypowiedzi, • rozpoznawać najczęściej popełniane przez siebie błędy i kontrolować swoją wypowiedź. PISANIE Student potrafi • napisać list motywacyjny, CV, odpowiedź na ofertę pracy, reklamację, zaproszenie, podziękowanie, podanie, etc., • opisać wydarzenia i czynności, które miały lub będą miały miejsce w jego środowisku lub poza nim, • napisać sprawozdanie, streszczenie, esej, • przygotować pisemną prezentację na temat związany ze swoim kierunkiem studiów.
JĘZYK OBCY - POZIOM C1:
wiedza: znajomość słownictwa ogólnego i branżowego, zwrotów idiomatycznych - biegłość językowa wymagana na poziomie C1/C2 (CEFR – Common European Framework of Reference, 2001 - Europejski System Opisów Kształcenia Językowego, Warszawa 2003). Umiejętności: SŁUCHANIE Student rozumie: • dłuższe wypowiedzi na tematy abstrakcyjne i na skomplikowane tematy spoza własnej dziedziny, chociaż może czasami potrzebować objaśnienia szczegółów, • szeroki zakres wyrażeń idiomatycznych i kolokwialnych, • wypowiedzi na żywo lub w postaci nagrania, zarówno na tematy sobie znane jak i nieznane, spotykane w życiu osobistym, społecznym, akademickim i zawodowym, • większość wykładów, dyskusji i debat w dziedzinie związanej z danym kierunkiem studiów. CZYTANIE Student umie przeczytać ze zrozumieniem: • długie i skomplikowane teksty, niezależnie od tego, czy dotyczą one jego specjalności, pod warunkiem możliwości ponownego przeczytania trudnych fragmentów, • wszelką korespondencję, czasami korzystając ze słownika, • subtelne szczegóły zawarte w tekstach, takie jak stanowisko autora oraz opinie wyrażane zarówno wprost jak i sugerowane. MÓWIENIE Student umie: • elastycznie i efektywnie używać języka w celach towarzyskich, w tym również wyrażać emocje, aluzje itp., • bez trudności prowadzić skomplikowane rozmowy i dyskusje grupowe, nawet na abstrakcyjne, złożone i nieznane mu tematy, • nadążyć w ożywionej dyskusji między rodzimymi użytkownikami języka, • w precyzyjny sposób wyrażać swoje opinie, a także przekonująco przedstawiać skomplikowane argumenty oraz reagować na poglądy innych. PISANIE Student potrafi: • wyrażać się jasno i precyzyjnie, jest otwarty na argumenty adresata, • pisać efektywnie zarówno teksty oficjalne jak i nieoficjalne, jednakże teksty do publikacji mogą jeszcze wymagać korekty, • streszczać długie złożone teksty, sporządzać szczegółowe notatki z wykładów w dziedzinie swoich zainteresowań, • wybierać właściwe sformułowania z szerokiego zakresu środków językowych tak, aby wyrażać się jasno bez konieczności ograniczania tego, co pragnie wyrazić, • utrzymać wysoki stopień poprawności gramatycznej – błędy pojawiają się rzadko i trudno je zauważyć.
Kompetencje:
JĘZYK OBCY - POZIOM A1:
Student potrafi nawiązać podstawowe kontakty towarzyskie używając prostych zwrotów grzecznościowych.
JĘZYK OBCY - POZIOM A2:
Student potrafi nawiązać kontakt z osobami, które nie posługują się językiem polskim, pod warunkiem, że współrozmówca wykazuje cierpliwość i podtrzymuje kontakt, czekając na odpowiedź poprzez powtarzanie zdań lub pytań, zwracając uwagę na używanie prostych, nieskomplikowanych zwrotów.
JĘZYK OBCY - POZIOM B1:
Student potrafi nawiązać kontakt ze społecznością międzynarodową posługującą się danym językiem.
JĘZYK OBCY - POZIOM B2:
Student potrafi integrować się ze społecznością międzynarodową posługującą się danym językiem.
JĘZYK OBCY - POZIOM C1:
Student potrafi bez trudu integrować się ze społecznością rodzimych użytkowników języka, jak też społecznością międzynarodową posługującą się danym językiem, zarówno w sytuacjach codziennych jak też oficjalnych.
Wymagania wstępne:
JĘZYK OBCY - POZIOM A1:
Brak wymaganego poziomu.
JĘZYK OBCY - POZIOM A2:
Egzamin maturalny (poziom podstawowy). Student może wybrać lektorat z języka angielskiego, francuskiego, hiszpańskiego, niemieckiego lub rosyjskiego po napisaniu testu kwalifikacyjnego.
JĘZYK OBCY - POZIOM B1:
Egzamin maturalny (poziom podstawowy). Student może wybrać lektorat z języka angielskiego, francuskiego, hiszpańskiego, niemieckiego lub rosyjskiego po napisaniu testu kwalifikacyjnego.
JĘZYK OBCY - POZIOM B2:
Egzamin maturalny (poziomie rozszerzony). Zaliczony poziom B1. Student może wybrać lektorat z języka angielskiego, francuskiego, hiszpańskiego, niemieckiego lub rosyjskiego po napisaniu testu kwalifikacyjnego.
JĘZYK OBCY - POZIOM C1:
Egzamin maturalny (poziom rozszerzony). Zaliczony poziom B2. Student może wybrać lektorat z języka angielskiego, francuskiego, hiszpańskiego, niemieckiego lub rosyjskiego po napisaniu testu kwalifikacyjnego.
Treści kształcenia:
JĘZYK OBCY - POZIOM A1/A2:
Nacisk na rozumienie tekstów ze słuchu, mówienie, czytanie i pisanie. Słownictwo związane z podstawowymi informacjami o rodzinie, najbliższym środowisku, zatrudnieniu, zakupach. Czytanie ogłoszeń, prospektów, itp. Komunikowanie się na poziomie wymiany prostych informacji dotyczących codziennego życia. Wskazywanie drogi, zapraszanie znajomych na towarzyskie spotkania. Udzielanie rad, zgadzanie się/nie zgadzanie. Opisywanie wyglądu, miejsc, prostych sytuacji. Podawanie krótkich definicji. Pisanie krótkich, prostych notatek, wiadomości, pocztówek i listów.
JĘZYK OBCY - POZIOM B1:
Nacisk na rozumienie tekstów ze słuchu, mówienie, czytanie i pisanie. Słuchanie nagrań (z podręcznika, radia, programów telewizyjnych) na tematy takie jak: szkoła, czas wolny, dom, bieżące wydarzenia i zainteresowania zawodowe. Słownictwo związane z codziennymi sytuacjami, relacjonowanie wydarzeń, wyrażanie emocji, uczuć, marzeń, nadziei. Opisywanie swoich ambicji, streszczanie akcji filmu. Pisanie krótkich wypracowań, listów formalnych i nieformalnych, CV. Elementy języka specjalistycznego, korzystanie z autentycznych materiałów.
JĘZYK OBCY - POZIOM B2:
Nacisk na rozumienie tekstów ze słuchu, mówienie, czytanie i pisanie. Prowadzenie dyskusji na tematy związane z kierunkiem studiów i zainteresowaniami studenta. Parafrazowanie zdań, użycie zwrotów idiomatycznych . Pisanie streszczeń, esejów, raportów. Przygotowywanie prezentacji. Ubieganie się o pracę.
JĘZYK OBCY - POZIOM C1:
Oglądanie programów telewizyjnych, filmów i prowadzenie dyskusji na ich temat. Prezentacje, prowadzenie negocjacji. Czytanie i opracowywanie naukowych artykułów i instrukcji technicznych. Pisanie raportów, artykułów naukowych, opracowań wyrażających dany punkt widzenia. Przygotowanie prezentacji na różne tematy. Szukanie pracy: pisanie CV, listu motywacyjnego, rozmowy kwalifikacyjne w sprawie pracy. Możliwości studiowania za granicą, stypendia.
Literatura:
JĘZYK OBCY - POZIOM A1:
Język francuski: Miquel, Claire, Vocabulaire progressif du Français avec 250 exercises, CLE, Paris, 2010. Giradet, Jacky, CAMPUS 1, méthode de français 1, CLE, Paris 2004. Giradet, Jacky, CAMPUS 1, méthode de français 1, Cahier d'exercises, CLE, Paris 2004. Delatour, Yves, Grammaire pratique du français en 80 fiches, Hachette, Paris, 2000. Labascoule, Josiane, Rond Point, 1, Relié, Madrid, 2004. Denyer, M., Version originale 1, Difusion, Madrid, 2009. Liria, P., Les cahiers de grammaire française, Niveau survie, Difusion, Madrid, 2011.
Język hiszpański: Podręczniki wiodące: 1. F. Castro Viúdez, P. Díaz Ballesteros, I. Rodero Díez, C. Sardinero Franco, ESPAÑOL EN MARCHA, NIVEL BÁSICO, SGEL, Madrid 2009. 2. D. Nieto-Kuczyńska, D. Nieto-Rasiński, ARCOÍRIS, Przystanek EDU, Wrocław 2012. 3. E. Martín Peris, N. Sans Baulenas, GENTE A1, LektorKlett, Barcelona 2006. Materiały uzupełniające: 1. M. Ángeles Palomino, DUAL-PRETEXTOS PARA HABLAR, Edelsa-Grupo Didascalia, Madrid 2000. 2. F. Castro Viúdez, APRENDE A1, APRENDE A2, APRENDE B1, SGEL, Madrid 2006. 3. M. Baralo, M. Genís, M.E. Santana, VOCABULARIO, Anaya, Madrid 2010. 4. E. Martín Peris, N. Sans Baulenas, GENTE A1, LektorKlett, Barcelona 2006. 5. L. Gómez de Olea, P. López Pernía, EL NUEVO CURSO A1, Langenscheidt, Kraków 2007. 6. M. Ángeles Casado, A. Martínez, A. M. Romero, PRISMA NIVEL A1, Edinumen, Madrid 2009. Materiały multimedialne: VideoEle-Vídeos para aprender español como lengua extranjera: www.videoele.com
Język niemiecki: 1.Daniela Niebisch, Sylvette Penning- Himstra, Franz Specht, Monika Bovermann, Monika Reinmann, Schritte international 1, 2, 3, 4 Max Hueber Verlag 2006 2.Hermann Funk, Christiane Kuhn, Silke Demme, Studio D 1, 2, Cornelsen Verlag Berlin 2005 3.Anni Fischer-Mitziviris, Sylvia Jahnke-Papanikolau, Ausblick 1, 2; Max Hueber Verlag 2008 4.Martin Müller, Paul Rusch, Theo Scherling, Lukas Wertenschlag, Optimal 1, 2, Langenscheidt Verlag 2005 5.Hartmut Aufderstrasse, Heiko Bock, Mechthild Gerdes, Jutta Müller, Helmut Müller, Themen neu 1, Max Hueber Verlag 2002 6.Renate Luscher, Übungsgrammatik für Anfänger, Verlag für Deutsch 2009 7.Maria Christina Berger, Maddalena Martini Generation E Deutschsprachige Landeskunde im europäischen Kontekst, Klett 2006 8.Barbara Gottstein-Schramm, Susanne Kalender, Franz Specht, Barbara Duckstein Schritte Übungsgrammatik Niveau A1-B1 Hueber Verlag 2010
Język rosyjski: Podręczniki podstawowe: 1. Małgorzata Wiatr-Kmieciak, Sławomira Wujec - ВОТ и МЫ - część 1 (podręcznik i zeszyt ćwiczeń), Wydawnictwo Szkolne PWN Warszawa 2008. 2. Barbara Charasz, Krystyna Kancewicz-Sokołowska - Język rosyjski - МОЯ ПРОФЕССИЯ - część 1 (podręcznik i zeszyt ćwiczeń) Wyd. REA Warszawa 2002. Literatura uzupełniająca: 1. Marta Fidyk, Teresa Skup-Stundis, Nowe repetytorium z języka rosyjskiego, Wydawnictwo Szkolne PWN Warszawa 1999. 2. Materialy wlasne lektora.
JĘZYK OBCY - POZIOM A2:
Język francuski: Miquel, Claire, Vocabulaire progressif du Français avec 250 exercises, CLE, Paris, 2010. Giradet, Jacky, CAMPUS 1, méthode de français 1, CLE, Paris 2004. Giradet, Jacky, CAMPUS 1, méthode de français 1, Cahier d'exercises, CLE, Paris 2004. Delatour, Yves, Grammaire pratique du français en 80 fiches, Hachette, Paris, 2000. Labascoule, Josiane, Rond Point, 1, Relié, Madrid, 2004. Denyer, M., Version originale 1, Difusion, Madrid, 2009. Liria, P., Les cahiers de grammaire française, Niveau survie, Difusion, Madrid, 2011.
Język hiszpański: Podręczniki wiodące: 1.F. Castro Viúdez, P. Díaz Ballesteros, I. Rodero Díez, C. Sardinero Franco, ESPAÑOL EN MARCHA, NIVEL BÁSICO (A1+A2), SGEL, Madrid 2009. 2.D. Nieto-Kuczyńska, D. Nieto-Rasiński, ARCOÍRIS (A1+A2), PrzystanekEDU, Wrocław 2012. Materiały uzupełniające: 1.M. Ángeles Palomino, DUAL-PRETEXTOS PARA HABLAR, Edelsa-Grupo Didascalia, Madrid 2000. 2.F. Castro Viúdez, APRENDE A2, APRENDE B1, SGEL, Madrid 2006. 3.M. Baralo, M. Genís, M.E. Santana, VOCABULARIO (A1-A2), Anaya, Madrid 2010. 4.E. Martín Peris, N. Sans Baulenas, GENTE A2, LektorKlett, Barcelona 2006. 5.L. Gómez de Olea, P. López Pernía, EL NUEVO CURSO A2, Langenscheidt, Kraków 2007. 6.M. Ángeles Casado, A. Martínez, A. M. Romero, PRISMA NIVEL A2, Edinumen, Madrid 2007. Materiały multimedialne: 1.VideoEle-Vídeos para aprender español como lengua extranjera: www.videoele.com
Język niemiecki: 1. Daniela Niebisch, Sylvette Penning- Himstra, Franz Specht, Monika Bovermann, Monika Reinmann, Schritte international 1, 2, 3, 4 Max Hueber Verlag 2006 2. Hermann Funk, Christiane Kuhn, Silke Demme, Studio D 1, 2, Cornelsen Verlag Berlin 2005 3. Anni Fischer-Mitziviris, Sylvia Jahnke-Papanikolau, Ausblick 1, 2; Max Hueber Verlag 2008 4. Martin Müller, Paul Rusch, Theo Scherling, Lukas Wertenschlag, Optimal 1, 2, Langenscheidt Verlag 2005 5. Hartmut Aufderstrasse, Heiko Bock, Mechthild Gerdes, Jutta Müller, Helmut Müller, Themen neu 1, Max Hueber Verlag 2002 6. Renate Luscher, Übungsgrammatik für Anfänger, Verlag für Deutsch 2009 7. Maria Christina Berger, Maddalena Martini Generation E Deutschsprachige Landeskunde im europäischen Kontekst, Klett 2006 8. Barbara Gottstein-Schramm, Susanne Kalender, Franz Specht, Barbara Duckstein Schritte Übungsgrammatik Niveau A1-B1 Hueber Verlag 2010, www.german.pl www.hueber.de
Język rosyjski: 1. Małgorzata Wiatr-Kmieciak, Sławomira Wujec - ВОТ и МЫ - część 2 (podręcznik i zeszyt ćwiczeń), Wydawnictwo Szkolne PWN Warszawa 2009. 2. Barbara Charasz, Krystyna Kancewicz-Sokołowska - Język rosyjski - МОЯ ПРОФЕССИЯ - część 1 (podręcznik i zeszyt ćwiczeń) Wyd. REA Warszawa 2002 Literatura uzupełniająca: 1. Marta Fidyk, Teresa Skup-Stundis, Nowe repetytorium z języka rosyjskiego, Wydawnictwo Szkolne PWN Warszawa 1999. 2. Materialy wlasne lektora.
JĘZYK OBCY - POZIOM B1:
Język angielski: podręczniki na wszystkich kierunkach: 1. Cotton D., Falvey D., Kent S. Language Leader Intermediate. Coursebook. Pearson Education Ltd, Harlow 2008. 2. Hollet V., Sydes J. Tech Talk. Intermediate. Student’s Book. Oxford University Press, Oxford 2009. 3. Murphy R. English Grammar in Use. Cambridge University Press, Cambridge 1997. 4. Redman S. English Vocabulary in Use. Intermediate. Cambridge University Press, Cambridge, 1997.
Materiały uzupełniające na poszczególnych wydziałach/kierunkach:
EKONOMIA:
1. Downes C. Cambridge English for Job-hunting. Cambridge University Press, Cambridge 2010. 2. Riley D., Greasby L. Vocabulary for Business. Peter Collin Publishing Ltd & Wydawnictwo Wilga, Warszawa 2000. 3. Collin P. H., Słupski J. Słownik Biznesu. Peter Collin Publishing Ltd & Wydawnictwo Wilga, Warszawa 1999. 4. Cotton D., Falvey D., Kent S. Market Leader. Business English Course Book. Pearson Education Limited, Harlow 2010. 5. Wellman, G. Wordbuilder. Macmillan Publishers Limited, Oxford 1998.
JĘZYK OBCY - POZIOM B2:
Język angielski:
Podręczniki na wszystkich kierunkach:1. Cotton D., Falvey D., Kent S. Language Leader. Upper Intermediate. Student’s Book. Pearson Education Ltd, Harlow 2008. 2. Hollet V., Sydes J. Tech Talk. Intermediate. Student’s Book. Oxford University Press, Oxford 2009. 3. Kay S., Hird J., Maggs P. Move. Upper Intermediate. Coursebook. Macmillan, Oxford 2006. 4. Acklam R., Crace A. Total English. Upper Intermediate. Student’s Book. Enex 2009.
Language Leader Upper-Intermediate: http://www.pearsonlongman.com/languageleader/upper-int.html
Tech Talk Intermediate: http://elt.oup.com/student/techtalk/int/
Total English Upper-Intermediate: http://www.pearsonlongman.com/totalenglish/resources/downloads/#upperint
EKONOMIA:
1. Downes C. Cambridge English for Job-hunting. Cambridge University Press, Cambridge 2010. 2. Riley D., Greasby L. Vocabulary for Business. Peter Collin Publishing Ltd & Wydawnictwo Wilga, Warszawa 2000. 3. Collin P. H., Słupski J. Słownik Biznesu. Peter Collin Publishing Ltd & Wydawnictwo Wilga, Warszawa 1999. 4. Cotton D., Falvey D., Kent S. Market Leader. Business English Course Book. Pearson Education Limited, Harlow 2010. 5. Wellman, G. Wordbuilder. Macmillan Publishers Limited, Oxford 1998.
JĘZYK OBCY - POZIOM C1:
Język angielski:
Podręczniki na wszystkich kierunkach:1. Cotton D., Falvey D., Kent S., Lebeau I., Rees G. Language Leader. Advanced. Student’s Book. Pearson Education Ltd, Harlow 2010. 2. Robb Benne R, Hird J. Move. Advanced. Coursebook. Macmillan, Oxford 2007.
Materiały uzupełniające na poszczególnych wydziałach/kierunkach:
1. Downes C. Cambridge English for Job-hunting. Cambridge University Press, Cambridge 2010. 2. Riley D., Greasby L. Vocabulary for Business. Peter Collin Publishing Ltd & Wydawnictwo Wilga, Warszawa 2000. 3. Collin P. H., Słupski J. Słownik Biznesu. Peter Collin Publishing Ltd & Wydawnictwo Wilga, Warszawa 1999. 4. Cotton D., Falvey D., Kent S. Market Leader. Business English Course Book.
Język francuski:
1. Miquel, Claire, Vocabulaire progressif du Français avec 250 exercises, Niveau avancé, CLE, Paris, 1999. 2. Lescure, Robert, DALF C1/C2, 250 activités, CLE, Paris, 2007. 3. Azzouz, Zoubida, 1000 lettres, Pour régler vos litiges et garantir vos droits, France Loisirs, Paris, 2002. 4. Alter ego, Methode de francais C1 > C2, Hachette, Paris, 2011.
Język hiszpański:
Podręcznik obowiązujący:
Equipo prisma (V.V.A.A.), PRISMA C1 CONSOLIDA, Edinumen • A. Isabel Blanco, R. M. Pérez, S. Prymak, N. Sánchez, I Tarres, EL CRONÓMETRO (SUPERIOR), Edinumen
1. R.Sonntag, M.Schomer, U.Koitahan, T.Mayer-Sieber, H.Schmitz; Aspekte1, Langenscheidt, München 2007 2. U.Koithan, T.Mayer-Sieber, H.Schmitz, R.Sonntag, R.Löche; Aspekte2, Langenscheidt, München 2008 3. R.M.Dallapiazza,S.Evans, ASchürmann, A.Kilimann, M.Winkler;Hueber, Ziel B2, Ismaning 2008 4. A.Daniels,Ch.Estermann,R.Köhl–Kuhn,I.Sander,E.Butler,U.Tallowitz; MittelpunktB2, Ernst Klett, Stuttgart 2007
1. F. Bäumchen, Deutsche Wirtschaft für Ausländer, Hueber Verlag, Ismaning 1996 2. W. Brüggemann, K. Hemberger, Testfragen Wirtschaftsdeutsch, Klett, München 1997 3. S. Bęza, Moderne deutsche Handelskorepondenz, PWE, Warszawa 1994 4. B. Antonowicz-Wlazińska, Auswahl deutscher Dokumente, Tepis, Warszawa 1998 5. D.Le’vy- Hillerich, Kommunikation in der Landwirtschaft, Cornelsen Verlag, Berlin 2005 6. E.Zettl, J.Janssen, H.Müller, Aus moderner Technik und Naturwissenschaft, Max Hueber Verlag 1999 7. W. Krause,A. Ch.Bayard, Geschäftskontakte, Langenscheidt, Berlin –München-Wien-Zürich – New York 1995 8. V. Eismann, Erfolgreich am Telefon und bei Gesprächen im Büro, Cornelsen, Berlin 2006 9. V. Eismann, Erfolgreich bei Präsentationen, Cornelsen, Berlin 2006
Metody oceny:
Zaliczenie na podstawie obecności i aktywności na zajęciach, ocen z prac domowych, kolokwiów, prezentacji. Egzamin końcowy sprawdzający rozumienie tekstu, struktury językowe i leksykę. Uwagi: