Katalog kursów ECTS
Szczegóły kursu
Kod kursu:
RIPS10055o13Rok / Semestr:
2013/2014 zimowyNazwa:
MarketingKierunek:
Zarządzanie i Inżynieria ProdukcjiTyp studiów:
I st. - inżynierskieRodzaj kursu:
ObligatoryjnySemestr studiow:
3Punkty ECTS:
2Formy kształcenia (wykłady / ćwiczenia / inne):
15 / 15 / 0Prowadzący:
dr Marek NowakJęzyk:
polskiEfekty kształcenia:
Student posiada wiadomości teoretyczne i praktyczne,
związane z analizą marketingową przedsiębiorstwa. Stosuje metody klasyfikacji rynków i oceny ich wartości. Orientuje się w zasadach metodyki badań marketingowych.
Kompetencje:
Umiejętności:
Student rozpoznaje problemy marketingowe przedsiębiorstwa. Samodzielnie planuje i wykonuje analizę marketingową przedsiębiorstwa oraz stosuje wynikające z niej wnioski w zarządzaniu przedsiębiorstwem.
Kompetencje społeczne:
Student wykazuje zrozumienie konieczności rozpoznania i zaspokojenia potrzeb klienta jako integralnej części zarządzania jakością w przedsiębiorstwie.Wymagania wstępne:
Mikroekonomia, MakroekonomiaTreści kształcenia:
Potrzeby konsumentów. Produkty. Klasyfikacja i charakterystyka rynków produktów. Czynniki wpływające na popyt i poziom cen. Teoria zachowań konsumenta. Metodyka badań marketingowych. Zarządzanie marketingowe.Literatura:
1. Altkorn J., 2006. Podstawy marketingu, Instytut Marketingu, Kraków.
2. Kotler P., 2009. Marketing, Rebis.
3. Urban S., 2008. Marketing produktów spożywczych, Wydawnictwo UE we Wrocławiu.
Metody oceny:
Wiedza: Egzamin pisemny
Umiejętności: Ocena projektu analizy marketingowej przedsiębiorstwa
Kompetencje społeczne: Ocena poprawności doboru pierwotnych i wtórnych źródeł danych marketingowych, ocena umiejętności prezentacji analizy marketingowej i wynikających z niej wniosków.Uwagi: