ECTS
Katalog kursów ECTS

Szczegóły kursu
Kod kursu: RESS20255f13
Rok / Semestr: 2013/2014 zimowy
Nazwa: ANALIZA FUNDAMENTALNA I TECHNICZNA W GOSPODARCE ŻYWNOŚCIOWEJ / MARKETING TURISTICO
Kierunek: Ekonomia
Typ studiów: II st. - magisterskie
Rodzaj kursu: Fakultatywny
Semestr studiow: 3
Punkty ECTS: 6
Formy kształcenia (wykłady / ćwiczenia / inne): 15 / 30 / 0
Prowadzący: dr hab. inż. Bogdan Stępień prof nadzw.
Język: polski


Efekty kształcenia: Student zapozna się z podstawami analizy fundamentalnej i technicznej. Uczestnik kursu będzie nabywał umiejętności interpretacji i określania znaczenie różnych informacji finansowych i pozafinansowych w wycenie przedsiębiorstw. Student będzie potrafił określić trendy rynkowe i formacje cenowe pojawiające się na rynkach akcji, a także nauczy się obsługi wybranych aplikacji komputerowych przydatnych w analizie technicznej.

Kompetencje: Ukończenie kursu pomaga w efektywnym zarządzaniu prywatnymi przedsiębiorstwami i ułatwia ocenę ich realnej wartości. Poza tym zdobyte informacje pomogą w zarządzaniu środkami pieniężnymi inwestowanymi na rynku kapitałowych, a szczególnie przy wycenie akcji i określeniu momentu ich kupna lub sprzedaży.

Wymagania wstępne: mikroekonomia, makroekonomia, analiza rynku

Treści kształcenia: Analiza fundamentalna – wiadomości podstawowe. Wykorzystanie analizy fundamentalnej w praktyce gospodarczej. Źródła i sposoby pozyskiwania informacji gospodarczych przydatnych w analizie fundamentalnej. Analiza i interpretacja czynników makroekonomicznych i sektorowych wpływających na rozwój gospodarki żywnościowej i przedsiębiorstw działających w jej otoczeniu. Analiza finansowa jako element analizy fundamentalnej. Znaczenie pozafinansowych czynników w ocenie wartości przedsiębiorstw. Analiza techniczna – podstawowe pojęcia. Aplikacje komputerowe w analizie technicznej. Zastosowanie elementów analizy technicznej do podejmowania decyzji inwestycyjnych na przykładach spółek z branży agrobiznesu notowanych na GPW w Warszawie. Wyznaczanie oraz interpretacja trendów. Określanie formacji trendów i ich interpretacja. Wyznaczanie i interpretacja podstawowych wskaźników analizy technicznej oraz budowy świec japońskich. Praktyczne połączenie analizy fundamentalnej i technicznej do oceny wartości przedsiębiorstw agrobiznesu.

Literatura: 1) Czekała M.: „Analiza fundamentalna i techniczna”. AE, Wrocław 1998 r. 2) Murphy J. J.: „Analiza techniczna rynków finansowych”. PWE, Warszawa 2007 r. 3) Zespół Reuters (praca zbiorowa): „Analiza techniczna – wprowadzenie”. Oficyna Ekonomiczna, Dom Wydawniczy ABC, Kraków 2001. 4) Jagielski A.: „Inwestycje giełdowe. Jak grać i wygrywać”. Helion, Warszawa 2007.

Metody oceny: 2 pisemne projekty zaliczeniowe. Każdy z projektów ma 50% wpływu na ocenę końcową.

Uwagi: