Katalog kursów ECTS
Szczegóły kursu
Kod kursu:
RRSS10047o14Rok / Semestr:
2014/2015 zimowyNazwa:
Marketing i zarządzanie w rolnictwieKierunek:
RolnictwoTyp studiów:
I st. - licencjackieRodzaj kursu:
ObligatoryjnySemestr studiow:
4Punkty ECTS:
6Formy kształcenia (wykłady / ćwiczenia / inne):
30 / 60 / 6Prowadzący:
dr Marek Nowak, dr inż. Jan SpiakJęzyk:
polski / angielskiEfekty kształcenia:
Po ukończeniu kursu student posiada wiedzę teoretyczną i praktyczne umiejętności umożliwiające przygotowanie i realizowanie badań marketingowych na rynku produktów rolnych. Student potrafi analizować otoczenie agrobiznesu dla potrzeb planowania i podejmowania decyzji oraz określać wyposażenie w zasoby gospodarstw rolnych. Nabywa umiejętności kierowania zespołami ludzkimi Kompetencje:
wiedza i umiejętności nabyte w trakcie kursu pozwolą studentowi na obejmowanie po stażu stanowisk w zakresie zarządzania gospodarstwem rolnym oraz w działach sprzedaży i marketingu w przedsiębiorstwach sfery agrobiznesu oraz prowadzenia samodzielnej działalności gospodarczej.Wymagania wstępne:
EkonomiaTreści kształcenia:
potrzeby konsumentów, klasyfikacja i charakterystyka rynków rolnych, czynniki wpływające na popyt i ceny produktów rolnych, teoria zachowań konsumenta, metodyka badań marketingowych, zarządzanie marketingowe. Klasyczne i nowoczesne metody zarządzania, formy organizacyjno – prawne przedsiębiorstw, analiza makro i mikroekonomiczna otoczenia przedsiębiorstwa, analiza i ocena wyposażenia w zasoby, realizowanie funkcji przez menedżerów w zakresie: planowania i podejmowania decyzji, organizowania, kierowania i motywowania oraz kontroli wyników działalności przedsiębiorstwa.Literatura:
Altkorn J. 2003. Podstawy marketingu. Instytut Marketingu. Kraków.
Kotler P. 1999. Analiza , planowanie, wdrażanie i kontrola. Felberg SJA, Warszawa.
Cholewicka – Goździk K. 1997. Marketing w agrobiznesie. Materiały dla studentów akademii rolniczych. Fundacja Pomocy dla Rolnictwa, Warszawa.
Czermiński A. i współautorzy, 2002. Zarządzanie organizacjami. Wyd. Dom organizatora, Toruń.
Szymanowski W., Szczawińskim M. 2002. Elementy nauki o przedsiębiorstwie. Wyd. SGGW, Warszawa.
Woś A. i współautorzy 1996. Agrobiznes. Tom 1 – makroekonomika, tom 2 – mikroekonomika. Wyd. KEY TEXT, Warszawa.
Metody oceny:
obowiązkowe zaliczenie ćwiczeń po semestrze 4 i 5, minimalny zasób wiedzy do zaliczenia – 60 % (egzamin testowy).Uwagi: