Katalog kursów ECTS
Szczegóły kursu
Kod kursu:
RTSS20225o14Rok / Semestr:
2014/2015 zimowyNazwa:
Systemy informatyczneKierunek:
Technika Rolnicza i LeśnaTyp studiów:
II st. - magisterskieRodzaj kursu:
ObligatoryjnySemestr studiow:
2Punkty ECTS:
2Formy kształcenia (wykłady / ćwiczenia / inne):
0 / 30 / 0Prowadzący:
dr inż. Katarzyna Pentoś, dr inż. Krzysztof Pieczarka, dr inż. Aleksander KrzyśJęzyk:
polskiEfekty kształcenia:
Student posiada wiedzę w zakresie modelowania systemów informatycznych.
Ma wiedzę na temat projektowania relacyjnych baz danych
Ma wiedzę na temat projektowania sieciowych systemów informatycznych R2TRL_W5
Potrafi przedstawić koncepcję projektu, uzasadnić wybór narzędzi oraz opisuje wymagania i etapy pracy nad projektem.
Przygotowuje założenia projektowe.
wybiera narzędzia projektowe.
ocenia czas potrzebny na wykonanie poszczególnych faz projektu.
potrafi zabezpieczyć różne aspekty własnej aktywności informatycznej.
projektuje zabezpieczenia aplikacji internetowej.
opisuje i omawia najważniejsze wyniki projektu oraz metody ich osiągnięcia.
Kompetencje:
Określa cel projektu i dąży do jego realizacji K2TRL_K01
pracuje samodzielnie nad realizacją poszczególnych zadań, dyskutuje na temat wybranych metod realizacji projektu
Wymagania wstępne:
-Treści kształcenia:
Zagadnienia związane z inżynierią oprogramowania oraz modelowaniem systemów informatycznych w oparciu o język UML. Diagramy klas i obiektów. Modelowanie rzeczywistości w oparciu o relacyjny system baz danych. projektowanie sieciowych systemów informatycznych z wykorzystaniem technologii ASP.NETLiteratura:
Allen S. 2006. Modelowanie danych. Helion
Pelikant A. 2009. Bazy danych. Pierwsze starcie. Helion
Wrycza S., Marcinkowski B., Wyrzykowski K. 2006. Język UML 2.0 w modelowaniu systemów informatycznych. Helion
Dudek W. 2006. Bazy danych SQL. Teoria i praktyka. Helion
Powers L., Snell M. 2009. Microsoft Visual Studio 2008. Księga eksperta. Helion
Metody oceny:
Wiedza: kolokwia na ćwiczeniach
Umiejętności: ocena realizacji poszczególnych zadań projektowych na kolokwium oraz doboru odpowiednich narzedzi do wykonania postawionych zadań
Kompetencje społeczne: ocena efektów pracy w zespole
Uwagi: