Katalog kursów ECTS
Szczegóły kursu
Kod kursu:
NWSS10051o14Rok / Semestr:
2014/2015 zimowyNazwa:
Analiza rynkuKierunek:
TowaroznawstwoTyp studiów:
I st. - inżynierskieRodzaj kursu:
ObligatoryjnySemestr studiow:
5Punkty ECTS:
2Formy kształcenia (wykłady / ćwiczenia / inne):
15 / 15 / 0Prowadzący:
dr hab. Marek Prymon prof. nadzw. UEJęzyk:
polskimożliwy j. angielskiEfekty kształcenia:
Wiedza
Student posiada wiedzę o roli informacji rynkowej i
systemie informacji rynkowej w procesie podejmowania decyzji
E1A_W04.
Student zna i rozumie podstawowe procesy analizy rynku: projektowanie badań,gromadzenie danych, analiza danych , interpretacja danych oraz przygotowanie raportu z badań. Ważnym efektem jest posiadanie zdolności dostosowania metod do rodzaju sytuacji rynkowej
E1A_W06.
Umiejętności
Absolwent potrafi analizować przyczyny i przebieg procesów rynkowych,
E1A_U01.
Student potrafi definiować problem rynkowy organizacji i stosować podstawowe metody jakościowe oraz ilościowe analizy rynku ,w tym metody prognozowania rynku
E1A_U05.
Kompetencje:
Student rozumie znaczenie analizy rynku w procesach zaspokajania potrzeb społecznych. Potrafi interpretować etyczny kontekst czynności badawczych
E1A_K09Wymagania wstępne:
mikroekonomia, makroekonomia, statystykaTreści kształcenia:
Zakres przedmiotowy analizy rynku. Podmioty badań rynku. Procedura analizy rynku. Metody analizy rynkuLiteratura:
Mruk H.(red.),Analiza rynku, PWE Warszawa 2003
Duliniec E., Badania marketingowe w zarządzaniu przedsiębiorstwem, PWN, Warszawa 2003
Prymon M., Badania marketingowe w aspektach menedżerskich, UE Wrocław 2009
Metody oceny:
Udział w ćwiczeniach oceniany na podstawie projektów indywidualnych. Wykłady oceniane na podstawie pisemnego egzaminu. Ostateczna ocena składa się z oceny otrzymanej na ćwiczeniach (50 %) oraz oceny na egzaminie pisemnym (50%)
Uwagi: