ECTS
Katalog kursów ECTS

Szczegóły kursu
Kod kursu: RTSS20256o14
Rok / Semestr: 2014/2015 zimowy
Nazwa: Nowoczesne techniki rolnicze i leśne
Kierunek: Technika Rolnicza i Leśna
Typ studiów: II st. - magisterskie
Rodzaj kursu: Obligatoryjny
Semestr studiow: 2
Punkty ECTS: 3
Formy kształcenia (wykłady / ćwiczenia / inne): 15 / 15 / 0
Prowadzący: prof. dr hab. inż. Jerzy Bieniek, dr hab. inż. Franciszek Molendowski, dr hab. inż. Antoni Szewczyk
Język: polski / angielski


Efekty kształcenia: Ma pogłębioną wiedzę w zakresie nowoczesnych systemów, technologii, technik, narzędzi i maszyn stosowanych w produkcji rolniczej i leśnej, w tym wiedzę niezbędną do ich regulacji, ma zaawansowaną wiedzę w zakresie środowiska naturalnego jego zagrożenia i sposobów przeciwdziałania w społeczeństwie globalnym. Potrafi biegle porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach w danej dyscyplinie związanej z wykorzystaniem nowoczesnych technik rolniczych i leśnych, potrafi zdefiniować i ocenić zalety i wady podjętych działań oraz rozumie konieczność samokształcenia w celu podnoszenia kompetencji zawodowych.

Kompetencje: Ma świadomość potrzeby ukierunkowanego samodoskonalenia i ciągłego dokształcania się w zakresie wykonywanego zawodu, wykazuje znajomość ważności, odpowiedzialności i skutków działalności inżyniera kierunku technika rolnicza i leśna w zakresie działań związanych z nowoczesnymi technikami leśnymi i rolniczymi

Wymagania wstępne: Maszynoznawstwo rolnicze i leśne, podstawy konstrukcji i utrzymania maszyn, eksploatacja maszyn rolniczych i leśnych, organizacja produkcji rolniczej.

Treści kształcenia:

Literatura: Banasiak J. 1999, Agrotechnologia. Dreszer K. 2010, Maszyny rolnicze.

Metody oceny: Ocena efektów kształcenia w zakresie wiedzy: zaliczenie pisemne + projekty. Ocena efektów kształcenia w zakresie umiejętności: potrafi regulować urządzenia i maszyny leśne, od ochrony roślin i kombajny. Ocena efektów kształcenia w zakresie kompetencji społecznych: praca indywidualna i w grupach, dyskusja na zajęciach.

Uwagi: