Katalog kursów ECTS
Szczegóły kursu
Kod kursu:
RESS10070o14Rok / Semestr:
2014/2015 letniNazwa:
Doradztwo w agrobiznesieKierunek:
EkonomiaTyp studiów:
I st. - licencjackieRodzaj kursu:
ObligatoryjnySemestr studiow:
2Punkty ECTS:
5Formy kształcenia (wykłady / ćwiczenia / inne):
15 / 30 / 0Prowadzący:
dr inż. Andrzej DyszewskiJęzyk:
polski / angielskiEfekty kształcenia:
WIEDZA:
Student po ukończeniu kursu: Definiuje pojęcia z zakresu doradztwa; Rozpoznaje cechy człowieka dorosłego uczestniczącego w procesach produkcyjnych.
UMIEJĘTNOŚCI:
Student interpretuje model przyswajania nowości do praktyki; Przygotowuje konspekt szkolenia w języku polskim.
Kompetencje:
KOMPETENCJE SPOŁECZNE:
Student po zakończeniu kursu docenia znaczenie permanentnego doskonalenia zawodowego; Animuje pracę w środowisku lokalnym; Organizuje procesy komunikacji werbalnej i niewerbalnej; Wspiera sposoby rozwiązywania konfliktów w grupie; Szanuje etyczne aspekty w działalności doradczej; Inspiruje sposoby motywowania ludzi do działań na rzecz interesu publicznego.
Wymagania wstępne:
Treści kształcenia:
Istota doradztwa w agrobiznesie, potrzeby doradcze, innowatyka, osobowość w procesie doradczym, metody i formy pracy doradczej, motywacja, komunikacja interpersonalna, przywództwo i konflikty.Literatura:
1. Boland H.: (1995) Podstawy komunikowania w doradztwie. CDiEwR Poznań.
2. Dietl j., Gacparski W.: (1999) Etyka biznesu. PWN. Warszawa
3. Kargulowa A.: (2006) O teorii i praktyce poradnictwa. Wydawnictwo Naukowe PWN. Warszawa.
4. Nęcki Z.: (1992) Komunikowanie interpersonalne. Ossolineum. Wrocław
5. Nęcki Z.: (1995) Negocjacje w biznesie. Biblioteka menadżera. Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu. Kraków.
6. Ryznar J.: (1997) Metody w szkoleniach doradztwa rolniczego. AR Wrocław.
7. Stach R., Górniak L. (1997) szkolenie liderów społeczności wiejskiej cz. I i II. CDiEwR Kraków.
8. Van den Ban A.W., Hawkins H.S.: (1997) Doradztwo rolnicze (przekład z j. ang. J. Kania, A. Michalik), Wyd. MSDR zs. w AR, Kraków.Metody oceny:
Ocena efektów kształcenia w zakresie wiedzy: egzamin pisemny.
Ocena efektów kształcenia w zakresie umiejętności: obowiązkowe zaliczenie ćwiczeń.
Ocena efektów kształcenia w zakresie kompetencji społecznych: praca indywidualna i w grupach, dyskusja na zajęciach.Uwagi: