Katalog kursów ECTS
Szczegóły kursu
Kod kursu:
RTSS10050o14Rok / Semestr:
2014/2015 letniNazwa:
Teoria maszyn i mechanizmówKierunek:
Technika Rolnicza i LeśnaTyp studiów:
I st. - inżynierskieRodzaj kursu:
ObligatoryjnySemestr studiow:
4Punkty ECTS:
4Formy kształcenia (wykłady / ćwiczenia / inne):
15 / 30 / 0Prowadzący:
dr hab. inż. Marian SzaryczJęzyk:
polskiEfekty kształcenia:
Student nabywa wiedzę z zakresu podstawowych problemów dotyczących pracy mechanizmów i maszyn.
Student potrafi przeprowadzić analizę pracy wszelkich urządzeń mechanicznychKompetencje:
Ma świadomość ważności dokształcania i samodoskonalenia w zakresie poznawania systemów działania urządzeń mechanicznych oraz rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie w celu doskonalenia umiejętności uzyskanych w trakcie studiów. Wymagania wstępne:
Matematyka, fizyka, mechanikaTreści kształcenia:
Klasyfikacja maszyn i mechanizmów, wzory strukturalne. Analiza kinematyczna mechanizmów. Nowe położenia mechanizmów. Środki obrotu. Wyznaczanie prędkości i przyspieszeń liniowych wybranych punktów oraz prędkości i przyspieszeń kątowych członów. Mechanizmy krzywkowe. Analiza i synteza mechanizmów krzywkowych, konstruowanie zarysu krzywki. Mechanizmy zębate, przekładnie stałe i obiegowe, obliczanie przełożeń. Siły bezwładności, wyznaczanie sił dla poszczególnych członów. Kinetostatyka. Wydzielanie grup statycznie wyznaczalnych, analiza sił w grupach, wyznaczanie sił w węzłach mechanizmów, określanie równowagi członu napędzającego. Tarcie w parach kinematycznych. Wyznaczanie sił w węzłach z uwzględnieniem występującego w nich zjawiska tarcia.Literatura:
Miller S. „Teoria Mechanizmów i Maszyn” Skrypt Politechniki Wrocławskiej.
Parszewski Z. „Teoria Maszyn i Mechanizmów”. WNT Warszawa.
Metody oceny:
Ocena efektów kształcenia w zakresie wiedzy: egzamin pisemny Ocena efektów kształcenia w zakresie umiejętności: sprawdziany po każdym cyklu tematycznym,
Ocena efektów kształcenia w zakresie kompetencji społecznych: praca indywidualna i w grupach, dyskusja na zajęciach
Uwagi: