Katalog kursów ECTS
Szczegóły kursu
Kod kursu:
BHS20068f14Rok / Semestr:
2014/2015 letniNazwa:
Zarządzanie i Marketing w Produkcji ZwierzęcejKierunek:
ZootechnikaTyp studiów:
II st. - magisterskieRodzaj kursu:
FakultatywnySemestr studiow:
1Punkty ECTS:
3Formy kształcenia (wykłady / ćwiczenia / inne):
15 / 20 / 0Prowadzący:
dr hab. Damian Knecht, prof. nadzw.Język:
polskiEfekty kształcenia:
Wiedza:
W01 - zna znaczenie marketingu i zarządzania w przedsiębiorstwach rolniczych [BH2_W05]; [R2A_W03];
W02 - ma zaawansowaną wiedzę na temat strategii marketingowych i marketingu mix [BH2_W03]; [R2A_W02];
W03 - zna rolę marketingu i zarządzania w kształtowaniu konsumpcji [BH2_W15; BH2_W17]; [R2A_W07]; [R2A_W09];
W04 - objaśnia współczesne koncepcje marketingu i zarządzania w rolnictwie [BH2_W14]; [R2A_W06]
Umiejętności:
U1 - wdraża elementy marketingu mix i zarządzania zasobami ludzkimi w działalność przedsiębiorstwa hodowlanego [BH2_U12, R2A_U07].
Kompetencje:
Student: K1 - ma świadomość odpowiedzialności za zadania wspólnie realizowane w zespole [BH2_K01, R2A_K01].Wymagania wstępne:
Podstawy marketinguTreści kształcenia:
Zapoznanie studentów z podstawowymi przesłankami i zasadami zarządzania marketingowego, jako koncepcji działania przedsiębiorstw i innych organizacji na rynku rolnym. Nauczenie myślenia kategoriami biznesowymi w procesie formułowania strategii przedsiębiorstwa i wyboru środków jej realizacji. Rozwijanie u studentów umiejętności stosowania procedur i instrumentów nowoczesnego zarządzania.Literatura:
1. Knecht Z.: Zarządzanie i planowanie marketingowe, Warszawa, 2004;
2. Urban S.: Marketing produktów spożywczych, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Wrocław, 1996;
3. Koźmiński A., Piotrowski W.: Zarządzanie, teoria i praktyka; PWN, Warszawa, 1999;
4. Knecht D. red.: Kierowanie na rynku żywnościowym, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Zarządzania „Edukacja”, Wrocław, 2000;
5. Knecht D., Zawada A.: Marketing – podstawy, badania, aktywizacja sprzedaży, kultura obsługi klienta, Wrocław, 1998.Metody oceny:
Na ćwiczeniach zostaną zweryfikowane umiejętności: U1 oraz kompetencje: K1. Weryfikacja wymienionych efektów kształcenia nastąpi na podstawie oceny pracy studenta związanej z przygotowaniem projektu. Studenci zostaną podzieleni na grupy liczące po maksimum 5 osób. Każdy student będzie odpowiedzialny za wykonanie projektu. Projekt zakłada dziewięć działów, które są zgodne ze szczegółową tematyką ćwiczeń. Prawidłowe zrealizowanie 6 elementów jest podstawą do zaliczenia. Każdy student w grupie przedstawi element planowania, z którego zostanie wyłoniona najlepsza wizja funkcjonowania przedsiębiorstwa rolnego.
Podstawą zaliczenia przedmiotu jest zaliczenie ćwiczeń. Wiedza (W1, W2, W3, W4) zostanie zweryfikowana na wykładach, na podstawie egzaminu składającego się z 5 pytań problemowych. Czas trwania egzaminu to 60 minut. Aby uzyskać zaliczenie student musi prawidłowo odpowiedzieć, na co najmniej 3 pytania. Osoby, które nie uzyskały zaliczenia w pierwszym terminie, będą przystępowały do drugiego terminu w tej samej formie.Uwagi:
Fakultet specjalizacyjny semestr III HiUZG