Katalog kursów ECTS
Szczegóły kursu
Kod kursu:
RESS10230o14Rok / Semestr:
2014/2015 letniNazwa:
Marketing w gospodarce żywnościowejKierunek:
EkonomiaTyp studiów:
I st. - licencjackieRodzaj kursu:
ObligatoryjnySemestr studiow:
6Punkty ECTS:
3Formy kształcenia (wykłady / ćwiczenia / inne):
15 / 15 / 0Prowadzący:
dr Marek NowakJęzyk:
polski / angielskiEfekty kształcenia:
Po ukończeniu kursu student posiada umiejętność samodzielnej realizacji badań marketingowych na rynku produktów żywnościowych, opracowania i zinterpretowania wyników badań oraz wykorzystania ich w zarządzaniu przedsiębiorstwem.Kompetencje:
Wiedza i umiejętności nabyte w trakcie kursu są niezbędne w zarządzaniu przedsiębiorstwami ze sfery gospodarki żywnościowej oraz w pracy w działach sprzedaży i marketingu.Wymagania wstępne:
Mikroekonomia, makroekonomia Treści kształcenia:
Potrzeby konsumenta, produkty żywnościowe, klasyfikacja i charakterystyka rynków, czynniki wpływające na popyt i poziom cen żywności, teoria zachowań konsumenta, metodyka badań marketingowych, zarządzanie marketingowe.Literatura:
1. Altkorn J. Podstawy marketingu. Instytut Marketingu, Kraków 2006
2. Kotler P. Marketing. Rebis 2009
3. Urban S. Marketing produktów spożywczych. Wydawnictwo UE we Wrocławiu, Wrocław 2008
Metody oceny:
Ćwiczenia – 20%, projekt analizy marketingowej – 80%.Wykłady: egzamin ustny – minimalny zasób wiedzy do zaliczenia – 60%.Uwagi:
Do wykonania projektu konieczne jest przeprowadzenie badań terenowych rynku produktów żywnościowych.