Katalog kursów ECTS
Szczegóły kursu
Kod kursu:
RIPS10067o14Rok / Semestr:
2014/2015 zimowyNazwa:
Sztuka negocjacjiKierunek:
Zarządzanie i Inżynieria ProdukcjiTyp studiów:
I st. - inżynierskieRodzaj kursu:
ObligatoryjnySemestr studiow:
7Punkty ECTS:
3Formy kształcenia (wykłady / ćwiczenia / inne):
15 / 15 / 0Prowadzący:
Dr inż. Andrzej DyszewskiJęzyk:
polskiEfekty kształcenia:
Wiedza:
Student po ukończeniu kursu wyjaśnia prawidłowości zachodzące w gospodarce rynkowej, prowadzące do sytuacji negocjacyjnych. Identyfikuje sposoby ustalania obiektywnych kryteriów negocjowania, ilustruje sposoby oddziaływania na negocjatorów.
Umiejętności:
Student przygotowuje alternatywy negocjowanego porozumienia. Rozumie strukturę organizacyjną i myślową obiektywnych kryteriów negocjacji. Przygotowuje formularz oceny zachowań negocjacyjnych w języku polskim.Kompetencje:
Kompetencje społeczne:
Student po zakończeniu kursu akceptuje potrzebę permanentnego doskonalenia zawodowego. Organizuje pracę grupy negocjacyjnej. Wspiera procesy komunikacji werbalnej i niewerbalnej. Demonstruje różne sposoby przezwyciężania sytuacji problemowych w negocjacjach, akceptuje etyczne aspekty w procesie negocjacji Wymagania wstępne:
brakTreści kształcenia:
Metody prowadzenia negocjacji, czynniki determinujące prowadzenie negocjacji, komunikacja w negocjacjach, trudne sytuacje negocjacyjne, osobowość negocjatora, strategia, styl, taktyka w negocjacjach, przewodzenie i mediacja oraz czynniki eskalacji, etapy procesu negocjacji, sposoby wywierania wpływu, etyczne aspekty w negocjowaniu.Literatura:
1. Griffin R.W.: (2004) Podstawy zarządzania organizacjami. PWN, Warszawa.
2. Necki Z.: (2005) Negocjacje w biznesie. Antykwa.
3. Zarządzanie. Teoria i praktyka. Pod red. A. K. Koźmińskiego, (2004) PWN, Warszawa.Metody oceny:
Ocena efektów kształcenia w zakresie wiedzy: obowiązkowe zaliczenie ćwiczeń.
Ocena efektów kształcenia w zakresie umiejętności: obowiązkowe zaliczenie ćwiczeń
Ocena efektów kształcenia w zakresie kompetencji społecznych: praca indywidualna i w grupach, dyskusja na zajęciachUwagi: