ECTS
Katalog kursów ECTS

Szczegóły kursu
Kod kursu: RRSS10246f13
Rok / Semestr: 2013/2014 letni
Nazwa: Żyzność gleb w warunkach degradacji środowiska
Kierunek: Rolnictwo
Typ studiów: I st. - inżynierskie
Rodzaj kursu: Fakultatywny
Semestr studiow: 4
Punkty ECTS: 2
Formy kształcenia (wykłady / ćwiczenia / inne): 15 / 30 / 0
Prowadzący: Dr inż. Andrzej Kocowicz
Język: polski


Efekty kształcenia: Wiedza: Student ma wiedzę dotyczącą funkcjonowania środowiska glebowego, jego ewaluacji i ochrony. Umiejętności: Student potrafi dokonać analizy czynników wpływających na stan środowiska glebowego. Potrafi pozyskiwać informacje z literatury oraz innych źródeł dotyczących wybranych problemów związanych z racjonalną gospodarką glebami i ochroną gleb.

Kompetencje: Student ma świadomość wagi i odpowiedzialności za stan środowiska przyrodniczego, w tym jakości gleb. Potrafi pracować indywidualnie oraz w zespole, przyjmując w nim różne role.

Wymagania wstępne: Gleboznawstwo kurs podstawowy.

Treści kształcenia: Student zdobywa wiedzę na temat: wpływu czynników antropogenicznych i naturalnych na właściwości gleby oraz jakość plonów w warunkach antropopresji. Student zapoznaje się ze sposobami oceny zagrożenia degradacją gleby, stanu degradacji gleb oraz jakości plonu. Student potrafi racjonalnie wykorzystywać glebę podlegającą degradacji, przeciwdziałać jej degradacji, prowadzić działania poprawiające jakość gleb zdegradowanych. Student potrafi gospodarować glebami podlegającymi degradacji tak aby otrzymywać produkty o możliwie najlepszej jakości.

Literatura: Gleboznawstwo – praca zbiorowa red. S. Zawadzkiego, PWRiL, Warszawa 1999 i kolejne wydania. Ziemnicki S. – Melioracje przeciwerozyjne – PWRiL Warszawa 1968 Siuta J. Gleba diagnozowanie staniu zagrożenia. Warszawa 1995. Przydatność rolnicza gleb Polski. M. Strzemski, J. Siuta, T. Witek. PWRiL

Metody oceny: Wiedza: Zaliczenie na podstawie oceny ze sprawozdania z ćwiczeń oraz zaliczenia pisemnego. Umiejętności: Ocena realizacji zadań praktycznych. Kompetencje społeczne: praca indywidualna i w grupach, aktywność na zajęciach.

Uwagi: