Katalog kursów ECTS
Szczegóły kursu
Kod kursu:
RESS20283f14Rok / Semestr:
2014/2015 letniNazwa:
Marketing terytorialnyKierunek:
EkonomiaTyp studiów:
II st. - magisterskieRodzaj kursu:
FakultatywnySemestr studiow:
4Punkty ECTS:
4Formy kształcenia (wykłady / ćwiczenia / inne):
15 / 15 / 0Prowadzący:
dr Magdalena Raftowicz-FilipkiewiczJęzyk:
polski / angielskiEfekty kształcenia:
Wiedza:
• Student definiuje pojęcia z zakresu marketingu terytorialnego, posiada wiedzę na temat narzędzi marketingu terytorialnego, identyfikuje instytucje odpowiedzialne za działania na rzecz marketingu terytorialnego na poziomie lokalnym, regionalnym, krajowym i międzynarodowym,
• Ma poszerzoną wiedzę dotyczącą rozwoju jednostki terytorialnej także w aspekcie zrównoważonego rozwoju i konkurencyjności.
Umiejętności:
• Student potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną do samodzielnego analizowania problematyki marketingu terytorialnego w skali globalnej, krajowej, regionalnej i lokalnej oraz posiada umiejętność przedstawiania własnych rozwiązań dotyczących marketingu terytorialnego,
• Posiada umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy w pracy w organizacjach i instytucjach (publicznych i pozarządowych),
• Wykorzystuje posiadaną wiedzę dotyczącą marketingu terytorialnego do przewidywania nowych trendów rozwojowych we współczesnym świecie,
• Posiada umiejętność przygotowania projektu analizy marketingowej dotyczącej wybranej jednostki terytorialnej.
Kompetencje:
Kompetencje społeczne:
• Potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności oraz jest przygotowany do aktywnej i kreatywnej pracy,
• Potrafi pracować w grupie przy rozstrzyganiu dylematów dotyczących marketingu terytorialnego,
• Rozumie i rekomenduje konieczność podejmowania działań na rzecz marketingu terytorialnego w myśl zasad zrównoważonego rozwoju.
Wymagania wstępne:
Podstawy marketingu, mikroekonomia, makroekonomia, polityka regionalna.Treści kształcenia:
• Geneza i ewolucja marketingu terytorialnego
• Narzędzia marketingu terytorialnego, koncepcja terytorialnego marketingu-mix
• Konkurencja i konkurencyjność miejsc
• Marketing terytorialny w kontekście zrównoważonego rozwoju
• Analiza wybranych przykładów działań marketingowych krajów, regionów i miast
• Ocena efektywności marketingu terytorialnego
Literatura:
• M. Florek, Podstawy marketingu terytorialnego, Wyd. AE Poznań, 2007.
• A. Szromnik, Marketing terytorialny, Miasto i region na rynku, Wyd. Oficyna, Kraków 2007.
• A. Duda (red.), Public relations miast i regionów, Difin, Warszawa 2010.
Metody oceny:
Wiedza: Egzamin pisemny
Umiejętności: Ocena samodzielnie przeprowadzonej analizy marketingowej dotyczącej wybranej jednostki terytorialnej w formie pisemnej
Kompetencje społeczne: Ocena aktywności w trakcie pracy grupowej
Uwagi: