Katalog kursów ECTS
Szczegóły kursu
Kod kursu:
WFS10120o14Rok / Semestr:
2014/2015 zimowyNazwa:
Wychowanie Fizyczne – FutsalKierunek:
Ogólnouczelniane - wychowanie fizyczneTyp studiów:
I st. - inżynierskieRodzaj kursu:
ObligatoryjnySemestr studiow:
1Punkty ECTS:
1Formy kształcenia (wykłady / ćwiczenia / inne):
0 / 30 / 0Prowadzący:
Nauczyciele akademiccy Studium Wychowania Fizycznego i Sportu – wg przydziałuJęzyk:
polskiEfekty kształcenia:
Wiedza:
Zna aktualne przepisy gry w futsal.
Zna założenia taktyczne drużyny w ataku i obronie.
Potrafi rozróżnić sposoby obrony przeciwnika i dostosować do nich odpowiednie zachowania w ataku.
Umiejętności:
Student opanował zachowania techniczno- taktyczne (gra jeden na jeden, rozegranie akcji w przewadze 2 x 1, 3 x 2, 4 x 3 ”, różne warianty taktyczne w grze 5 na 4) wraz ze zdolnością do ich celowego stosowania w czasie meczu, rozwiązania taktyczne rozegrania Stałych Fragmentów Gry (aut, rzut rożny, rzut wolny, wznowienie gry). Potrafi przeprowadzić rozgrzewkę przed rozpoczęciem zajęć.
Kompetencje:
Kompetencje społeczne:
Ma świadomość konieczności promowania społecznego i kulturowego znaczenia sportu i aktywności fizycznej. Potrafi pracować indywidualnie i w zespole, przyjmując w nim różne role. Ma świadomość wspólnej odpowiedzialności za zadania realizowane w grupie. Poprzez czynne uczestnictwo w wydarzeniach sportowych stosuje zasady fair play.
Stosuje się do przepisów prawa i obowiązujących regulaminów.
Wymagania wstępne:
Brak przeciwwskazań zdrowotnych do uczestniczenia w zajęciach z wychowania fizycznego. Treści kształcenia:
Technika, nauczanie:
a) uderzenie piłki: nogą, głową
b) przyjęcia piłki: nogą (toczącej, po odbiciu, z powietrza) głową,
c) prowadzenie piłki: nogą (po linii prostej, łamanej, krzywej)
d) zwód: bez piłki z piłką (przy przyjęciu, uderzeniu, prowadzeniu)
e) nauka dryblingu
f) zasady i nauka gry ciałem: w ataku i w obronie
g) odbierania piłki: przez wyprzedzenie (z doskoku, z upadkiem, wślizgiem) w momencie przyjęcia oraz po przyjęciu piłki
h) technika gry bramkarza: w obronie (postawa, poruszanie, chwyty, piąstkowanie, wypchnięcia) w atakowaniu (podanie ręką, uderzenie nogą)
i) wrzut piłki z linii bocznej: z miejsca, z rozbiegu
Taktyka atakowania-nauczenie:
a. atakowanie indywidualne
b. atakowanie zespołowe:
a) atak szybki (kontratak):
— gra wg przyjętego schematu,
— niezorganizowany
b) atak pozycyjny
— sytuacyjny
— gra według przyjętego schematu
Taktyka bronienia — nauczenie:
A. Obrona indywidualna:
a) ustawianie się zawodnika
b) krycie przeciwnika (luźne, ścisłe)
c) odbieranie piłki
B. Obrona zespołowa:
a) obrona strefowa
b) obrona „każdy swego"
c) obrona kombinowana (mieszana)
Systemy gry (ustawienia)
Stałe fragmenty gry
Ćwiczenia i gry pomocnicze w doskonaleniu taktyki gry:
a) uproszczone formy zespołowych gier sportowych
c) gry na jedną lub dwie bramki
d) różne formy małych gier
e) ćwiczenia i gry w formie fragmentów gry (z przewagą liczebną zawodników atakujących lub broniących)
f) gry uproszczone
Literatura:
Internet:
www.futsalplanet.com
Metody oceny:
Umiejętności: Ocena praktycznych umiejętności studenta - pokaz prawidłowo wykonywanych ćwiczeń z zakresu futsalu
Kompetencje społeczne: obserwacja prawidłowych zachowań studentów podczas zajęć.
Uwagi:
Na ocenę podsumowującą składają się również: frekwencja oraz aktywne uczestnictwo we wszystkich zajęciach określonych w programie
Zapisy na zajęcia poprzez obowiązujący system elektroniczny.