ECTS
Katalog kursów ECTS

Szczegóły kursu
Kod kursu: RESS10293f14
Rok / Semestr: 2014/2015 zimowy
Nazwa: Metodyka prowadzenia negocjacji
Kierunek: Ekonomia
Typ studiów: I st. - licencjackie
Rodzaj kursu: Fakultatywny
Semestr studiow: 5
Punkty ECTS: 4
Formy kształcenia (wykłady / ćwiczenia / inne): 15 / 15 / 0
Prowadzący: dr inż. Andrzej Dyszewski
Język: polski


Efekty kształcenia: WIEDZA: Student po ukończeniu kursu definiuje pojęcia z zakresu negocjacji – E1A_W01; wyjaśnia prawidłowości zachodzące w gospodarce rynkowej, prowadzące do sytuacji negocjacyjnych – E1A_W03; rozpoznaje cechy osobowościowe uczestników procesu negocjacyjnego – E1A_W05; identyfikuje sposoby ustalania obiektywnych kryteriów negocjowania, ilustruje sposoby oddziaływania na negocjatorów, określa cechy skutecznych i nieskutecznych stylów negocjacji – E1A_W19. UMIEJĘTNOŚCI: Student przygotowuje alternatywy negocjowanego porozumienia BATNA – E1A_U01; poddaje krytycznemu osądowi strategię, styl i taktykę stosowaną w negocjacjach – E1A_U04; rozumie strukturę organizacyjną i myślową obiektywnych kryteriów negocjacji – E1A_U05; przewiduje oddzielanie interesów zawodowych od zajmowanych stanowisk E1A_U10; przygotowuje formularz oceny zachowań negocjacyjnych w języku polskim – E1A_U15.

Kompetencje: Student po zakończeniu kursu akceptuje potrzebę permanentnego doskonalenia zawodowego – E1A_K01; organizuje pracę grupy negocjacyjnej – E1A_K02; wspiera procesy komunikacji werbalnej i niewerbalnej – E1A_K03; demonstruje różne sposoby przezwyciężania sytuacji problemowych w negocjacjach, akceptuje etyczne aspekty w procesie negocjacji – E1A_K09.

Wymagania wstępne:

Treści kształcenia: Metody prowadzenia negocjacji, czynniki determinujące prowa-dzenie negocjacji, komunikacja w negocjacjach, trudne sytuacje negocjacyjne, osobowość negocjatora, strategia, styl, taktyka w negocjacjach, przewodzenie i mediacja oraz czynniki eskalacji, etapy procesu negocjacji, sposoby wywierania wpływu, etyczne aspekty w negocjowaniu.

Literatura: 1. Griffin R.W.: Podstawy zarządzania organizacjami. PWN, Warszawa 2004. 2. Obłój K,: Mikroszkółka zarządzania, PWE, Warszawa 1994. 3. Piasecki B.: Ekonomika i zarządzanie małą firmą. PWN, Warszawa 1999. 4. Steinmann H., Schreyögg G.: Zarządzanie. Podstawy kierowania przedsiębiorstwem. Oficyna Wyd. Politechniki Wrocławskiej, Wrocław 1995. 5. Zarządzanie. Teoria i praktyka. Pod red. A. K. Koźmińskiego, PWN, Warszawa 2004.

Metody oceny: Ocena efektów kształcenia w zakresie wiedzy: obowiązkowe zali-czenie ćwiczeń. Ocena efektów kształcenia w zakresie umiejętności: obowiązkowe zaliczenie ćwiczeń. Ocena efektów kształcenia w zakresie kompetencji społecznych: praca indywidualna i w grupach, dyskusja na zajęciach.

Uwagi: