Katalog kursów ECTS
Szczegóły kursu
Kod kursu:
BHN10321o14Rok / Semestr:
2014/2015 zimowyNazwa:
Podstawy MarketinguKierunek:
ZootechnikaTyp studiów:
I st. - inżynierskieRodzaj kursu:
ObligatoryjnySemestr studiow:
5Punkty ECTS:
3Formy kształcenia (wykłady / ćwiczenia / inne):
18 / 9 / 0Prowadzący:
dr hab. inż. Damian Knecht prof. nadzwJęzyk:
polskiEfekty kształcenia:
Wiedza: Student W1 - zna genezę i zakres marketingu w rolnictwie [BH1_W05, R1A_W02, InzA_W03];
W2 - ma ogólną wiedzę na temat strategii marketingowych i marketingu mix w sektorze rolnym [BH1_W19, R1A_W07, InzA_W04];
W3 - zna rolę marketingu w kształtowaniu konsumpcji żywności [BH1_W21, R1A_W02, R1A_W04, R1A_W09, InzA_W04];
W4 - objaśnia współczesne koncepcje marketingu w rolnictwie [BH1_W22, R1A_W09].
Umiejetności: Student U1 - prawidłowo planuje strategię marketingową przedsiębiorstwa rolnego [BH1_U01, R1A_U01, R1A_U03, InzA_U01, InzA_U04];
U2 - ma opanowane podstawowe metody marketingu mix [BH1_U02, R1A_U02].Kompetencje:
Student K1 - ma świadomość odpowiedzialności za zadania wspólnie realizowane w zespole [BH1_K02, R1A_K02].Wymagania wstępne:
brakTreści kształcenia:
Zapoznanie studentów z podstawowymi przesłankami i zasadami orientacji marketingowej, jako koncepcji działania przedsiębiorstw i innych organizacji na rynku. Nauczenie myślenia kategoriami marketingowymi w procesie formułowania strategii przedsiębiorstwa i wyboru środków jej realizacji. Rozwijanie u studentów umiejętności stosowania procedur i instrumentów marketingu. Nauczenie podstaw organizowania i kontroli działań marketingowych w przedsiębiorstwie.Literatura:
1. Knecht Z.: Zarządzanie i planowanie marketingowe, Warszawa, 2004;
2. Urban S.: Marketing produktów spożywczych, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Wrocław, 1996;
3. Koźmiński A., Piotrowski W.: Zarządzanie, teoria i praktyka; PWN, Warszawa, 1999;
4. Knecht D. red.: Kierowanie na rynku żywnościowym, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Zarządzania „Edukacja”, Wrocław, 2000;
5. Knecht D., Zawada A.: Marketing – podstawy, badania, aktywizacja sprzedaży, kultura obsługi klienta, Wrocław, 1998.Metody oceny:
Wiedza (W1, W2, W3, W4) zostanie zweryfikowana na wykładach na podstawie egzaminu składającego się z 5 pytań problemowych. Czas trwania egzaminu to 60 minut. Aby uzyskać zaliczenie student musi prawidłowo odpowiedzieć, na co najmniej 3 pytania. Osoby, które nie uzyskały zaliczenia w pierwszym terminie, będą przystępowały do drugiego terminu w tej samej formie.
W trakcie realizacji przedmiotu zostaną zweryfikowane umiejętności: U1, U2 oraz kompetencje: K1. Weryfikacja wymienionych efektów kształcenia nastąpi na podstawie oceny pracy studenta związanej z przygotowaniem projektu. Studenci zostaną podzieleni na grupy liczące po maksimum 5 osób. Każdy student będzie odpowiedzialny za wykonanie określonej części projektu. Oceniona zostanie praca zespołowa uwzględniająca wkład każdego studenta.Uwagi: