ECTS
Katalog kursów ECTS

Szczegóły kursu
Kod kursu: RRSS20275f14
Rok / Semestr: 2014/2015 zimowy
Nazwa: Systemy rolnicze w Polsce i w świecie
Kierunek: Rolnictwo
Typ studiów: II st. - magisterskie
Rodzaj kursu: Fakultatywny
Semestr studiow: 2
Punkty ECTS: 2
Formy kształcenia (wykłady / ćwiczenia / inne): 30 / 0 / 0
Prowadzący: prof. dr hab. Leszek Kordas
Język: polski


Efekty kształcenia: Wiedza: Student ma wiadomości dotyczące różnic pomiędzy systemami rolnictwa. Potrafi określić zasady prowadzenia gospodarstw zgodnie z zasadami poszczególnych systemów rolnictwa, ze szczególnym zwróceniem uwagi na rolnictwo integrowane i ekologiczne. Kojarzy możliwości ekonomiczne wynikającej z prowadzenia rolnictwa w określonym systemie. Umiejętności: Student potrafi dobrać odpowiednie metody gospodarowania w różnych systemach rolnictwa. Potrafi określić wpływ wybranych systemów gospodarowania na środowisko.

Kompetencje: Kompetencje społeczne: Student wykazuje zrozumienie potrzeby integrowanych i ekologicznych metod produkcji. Ocenia stan zagrożenie rolnictwa konwencjonalnego i opracowuje bezpieczniejsze technologie dla środowiska. Docenia konieczność samodoskonalenia i potrzebę dokształcania się.

Wymagania wstępne: Wiedza zdobyta z I stopnia studiów.

Treści kształcenia: Syntetyczne przedstawienie współczesnego rolnictwa i teoretyczne zapoznanie studentów z wadami i zaletami różnych jego systemów występujących w Polsce i świecie.

Literatura: Krężel R., Parylak D., Zimny L.: Zagadnienia uprawy roli i roślin. AR Wrocław 1999 Polski Kodeks Dobrej Praktyki Rolniczej. Gleba –woda -powietrze. IUNG, Puławy 1999. Świętochowski B. i in.: Ogólna uprawa roli i roślin. PWRiL, Warszawa 1996. Dobra Praktyka w Ochronie Roślin, IOR Poznań, 2002

Metody oceny: Ocena efektów kształcenia w zakresie wiedzy: egzamin z treści wykładów. Ocena efektów kształcenia w zakresie umiejętności: Prace domowe w postaci prezentacja ppt, Ocena efektów kształcenia w zakresie kompetencji społecznych: postawa na zajęciach i kompleksowość i staranność powierzonych zadań.

Uwagi: