Katalog kursów ECTS
Szczegóły kursu
Kod kursu:
BHN10321o15Rok / Semestr:
2015/2016 zimowyNazwa:
Podstawy MarketinguKierunek:
ZootechnikaTyp studiów:
I st. - inżynierskieRodzaj kursu:
ObligatoryjnySemestr studiow:
5Punkty ECTS:
2Formy kształcenia (wykłady / ćwiczenia / inne):
9 / 18 / 0Prowadzący:
prof. dr hab. inż. Damian Knecht Język:
polskiEfekty kształcenia:
Wiedza: Student W1 - zna genezę i zakres marketingu w rolnictwie
W2 - ma ogólną wiedzę na temat strategii marketingowych i marketingu mix w sektorze rolnym
W3 - zna rolę marketingu w kształtowaniu konsumpcji żywności
W4 - objaśnia współczesne koncepcje marketingu w rolnictwie
Umiejetności: Student U1 - prawidłowo planuje strategię marketingową przedsiębiorstwa rolnego
U2 - ma opanowane podstawowe metody marketingu mix Kompetencje:
Student K1 - ma świadomość odpowiedzialności za zadania wspólnie realizowane w zespoleWymagania wstępne:
brakTreści kształcenia:
Zapoznanie studentów z podstawowymi przesłankami i zasadami orientacji marketingowej, jako koncepcji działania przedsiębiorstw i innych organizacji na rynku. Nauczenie myślenia kategoriami marketingowymi w procesie formułowania strategii przedsiębiorstwa i wyboru środków jej realizacji. Rozwijanie u studentów umiejętności stosowania procedur i instrumentów marketingu. Nauczenie podstaw organizowania i kontroli działań marketingowych w przedsiębiorstwie.Literatura:
1. Knecht Z.: Zarządzanie i planowanie marketingowe, Warszawa, 2004;
2. Urban S.: Marketing produktów spożywczych, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Wrocław, 1996;
3. Koźmiński A., Piotrowski W.: Zarządzanie, teoria i praktyka; PWN, Warszawa, 1999;
4. Knecht D. red.: Kierowanie na rynku żywnościowym, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Zarządzania „Edukacja”, Wrocław, 2000;
5. Knecht D., Zawada A.: Marketing – podstawy, badania, aktywizacja sprzedaży, kultura obsługi klienta, Wrocław, 1998.Metody oceny:
Wiedza (W1, W2, W3, W4) zostanie zweryfikowana na wykładach na podstawie egzaminu składającego się z 5 pytań problemowych. Czas trwania egzaminu to 60 minut. Aby uzyskać zaliczenie student musi prawidłowo odpowiedzieć, na co najmniej 3 pytania. Osoby, które nie uzyskały zaliczenia w pierwszym terminie, będą przystępowały do drugiego terminu w tej samej formie.
W trakcie realizacji przedmiotu zostaną zweryfikowane umiejętności: U1, U2 oraz kompetencje: K1. Weryfikacja wymienionych efektów kształcenia nastąpi na podstawie oceny pracy studenta związanej z przygotowaniem projektu. Studenci zostaną podzieleni na grupy liczące po maksimum 5 osób. Każdy student będzie odpowiedzialny za wykonanie określonej części projektu. Oceniona zostanie praca zespołowa uwzględniająca wkład każdego studenta.Uwagi: