ECTS
Katalog kursów ECTS

Szczegóły kursu
Kod kursu: NWSS10066o15
Rok / Semestr: 2015/2016 zimowy
Nazwa: Marketing
Kierunek: Towaroznawstwo
Typ studiów: I st. - inżynierskie
Rodzaj kursu: Obligatoryjny
Semestr studiow: 7
Punkty ECTS: 2
Formy kształcenia (wykłady / ćwiczenia / inne): 24 / 12 / 0
Prowadzący: dr Marek Nowak, dr inż. Stanisław Minta
Język: polski


Efekty kształcenia: Wiedza Student po ukończeniu kursu posiada ogólną o podstawowych kategoriach marketingowych i marketingowej orientacji przedsiębiorstw sfery gospodarki żywnościowej. Zna źródła informacji marketingowych oraz metody i techniki pozyskiwania danych marketingowych. Zna zasady funkcjonowania systemu informacji marketingowej w przedsiębiorstwach sfery gospodarki żywnościowej. Umiejętności Student potrafi zdefiniować główne problemy marketingowe przedsiębiorstwa. Potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę do opracowania planu marketingowego przedsiębiorstwa. Potrafi pozyskać informacje marketingowe ze źródeł pierwotnych i wtórnych. Umie wykonać analizę marketingową przedsiębiorstwa i zinterpretować jej wyniki.

Kompetencje: Student potrafi komunikować się z producentami w celu uzyskania informacji niezbędnych do sformułowania diagnozy marketingowej. Umie komunikować się z odbiorcami produktów, by pozyskać informacje konieczne do opracowania planu marketingowego. Potrafi przekazać stosowne informacje marketingowe zarządowi i personelowi przedsiębiorstwa.

Wymagania wstępne: Ekonomia

Treści kształcenia: Potrzeby konsumentów, produkty, klasyfikacja i charakterystyka rynków, czynniki wpływające na popyt i poziom cen, teoria zachowań konsumenta, metodyka badań marketingowych, zarządzanie marketingowe.

Literatura: Altkorn J. (red): Podstawy marketingu, Instytut Marketingu, Kraków, 2003 Kotler P. Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Felberg SJA, Warszawa 1999. Cholewicka–Goździk K. (red.) Marketing w agrobiznesie. Materiały dla studentów Akademii Rolniczych, Fundacja Programów Pomocy dla Rolnictwa, Warszawa, 1997

Metody oceny: Zaliczenie wykładów - test minimalny zasób wiedzy do zaliczenia 60%. Zaliczenie ćwiczeń: projekt analizy marketingowej

Uwagi: