Katalog kursów ECTS
Szczegóły kursu
Kod kursu:
OŹES10072f15Rok / Semestr:
2015/2016 letniNazwa:
Edukacja ekologiczna w aspekcie gospodarki odpadami i OZEKierunek:
Odnawialne Źródła Energii i Gospodarka OdpadamiTyp studiów:
I st. - inżynierskieRodzaj kursu:
FakultatywnySemestr studiow:
6Punkty ECTS:
2Formy kształcenia (wykłady / ćwiczenia / inne):
15 / 15 / 0Prowadzący:
Dr inż. Jan den BoerJęzyk:
polskiEfekty kształcenia:
Wiedza:
ma elementarną wiedzę w zakresie środowiska naturalnego jego zagrożeniach i ochrony w społeczeństwie globalnym.
R1OŹE_W10
Ma ogólną wiedzę w zakresie systemów, technologii, technik, urządzeń i narzędzi stosowanych w produkcji energii ze źródeł odnawialnych.
R1OŹE _W11
Umiejętności:
Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie.
R1OŹE_U01
Potrafi ocenić rozwiązania techniczne i dokonać analizy czynników wpływających na jakość życia i zdrowia ludzi i zwierząt oraz stan środowiska naturalnego
R1OŹE _U09
Potrafi rozwiązywać w oparciu o standardowe działania inżynierskie problemy produkcyjne i eksploatacyjne w zakresie gospodarki odpadami oraz źródeł energii odnawialnej, uwzględniając jednocześnie wymogi związane z dbałością o środowisko naturalne
R1OŹE _U11
Kompetencje:
Kompetencje społeczne:
Rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się (studia II i III stopnia, studia podyplomowe, kursy) - podnoszenia kompetencji zawodowych, osobistych i społecznych.
R1OŹE _K01
Ma świadomość ważności, odpowiedzialności i skutków działalności inżyniera kierunku odnawialne źródła energii i gospodarka odpadami w aspekcie odpowiedzialności za jakość życia ludzi i stan środowiska naturalnego.
R1OŹE _K02
Wymagania wstępne:
Fizyka, ChemiaTreści kształcenia:
Tematyka kursu dotyczy komunikacji działań przyjaznych dla środowiska. Analiza zastosowania modelu Triada - ludzkie zachowanie w zakresie pro-ekologicznym. Strategie poprawy wyników selektywnej zbiórki odpadów dopasowanie ich do specyficznych grup wytwarzających odpady.
Możliwości zwiększenia produkcji i wykorzystania energii ze źródeł odnawialnych.
Problematyka planowania inwestycji związanych z gospodarką odpadami oraz produkcji energii odnawialnej. (NIMBY: Not In My BackYard lub BANANA: Build Absolutely Nothing Anywhere Near Anything). .
Literatura:
1. Not in My Back Yard: The Handbook / Jane Anne Moris, Silvercat Publications, 1994.
2. Ekologiczna praca : 100 sposobów, aby ochrona środowiska stała się naszym znakiem firmowym / Kim McKay i Jenny Bonnin oraz Tim Wallace; Warszawa : Wydawnictwo G+J RBA, 2011.
3. Diagnoza stanu edukacji środowiskowej społeczności lokalnych : w wybranych regionach Polski / Ligia Tuszyńska. Warszawa : Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, 2008.
4. Edukacja dla zrównoważonego rozwoju / pod red. Tadeusza Borysa. Jelenia Góra ; Białystok : Fundacja Ekonomistów Środowiska i Zasobów Naturalnych. Wydawnictwo Ekonomia i Środowisko, 2006.
5. Public relations / Moi Ali; Warszawa, Wiedza i Życie, 2002
6. Efektywność inwestycji w odnawialne źródła energii : analiza kosztów i korzyści / Magdalena Ligus. Warszawa : CeDeWu.pl Wydawnictwa Fachowe, 2010
Metody oceny:
Ocena efektów kształcenia w zakresie wiedzy: zaliczenie egzaminu pisemnego, zaliczenie wszystkich zadań podczas realizacji ćwiczeń rachunkowych i laboratoryjnych.
Ocena efektów kształcenia w zakresie umiejętności: analiza wyników i interpretacja zebranych danych.
Ocena efektów kształcenia w zakresie kompetencji społecznych: praca indywidualna, praca w grupie, świadomość ekologiczna, poszanowanie dla praw autorskich, odpowiedzialność za wykonywane zadanie, sumienność w przygotowaniu do realizacji zadań.
Uwagi: