ECTS
Katalog kursów ECTS

Szczegóły kursu
Kod kursu: RSSS20085o15
Rok / Semestr: 2015/2016 letni
Nazwa: Biologia roślin wyższych
Kierunek: Ochrona Środowiska
Typ studiów: II st. - magisterskie
Rodzaj kursu: Obligatoryjny
Semestr studiow: 1
Punkty ECTS: 5
Formy kształcenia (wykłady / ćwiczenia / inne): 30 / 30 / 0
Prowadzący: Dr inż. Mirosława Pietryka
Język: polski


Efekty kształcenia: Wiedza: Student ma rozszerzoną wiedzę dotyczącą morfologii,i ekologii roślin naczyniowych, Poszerza wiedzę na temat wymagań siedliskowych różnych gatunków roślin. Zapoznając się ze zróżnicowaniem florystycznym poznaje pojęcie bioróżnorodności. Umiejętności: Student umie zdobywać wiadomości i interpretować je. Umie opisywać stan szaty roślinnej i ocenić stopień antropopresji.

Kompetencje: Student ma świadomość odpowiedzialności za stan środowiska, jest świadom zmienności występującej w środowisku. Rozumie konieczność pracy w zespołach zwłaszcza interdyscyplinarnych. Przestrzega zasad poszanowania praw autorskich i ochrony intelektualnej. Ma świadomość konieczności ustawicznego dokształcania się.

Wymagania wstępne: Botanika

Treści kształcenia: Morfologia, ekologia i taksonomia roślin naczyniowych, biologia zapylania i rozprzestrzeniania się roślin, ekologia roślin siedlisk ekstremalnych, grupy ekologiczne roślin ekosystemów wodnych, morfologiczne i anatomiczne przystosowania roślin do zajmowanych siedlisk, rośliny chronione

Literatura: Graham L. , Graham J., Wilcox Lee W. 2006. Plant Biology. Pearson Education Upper Kłosowski S.i G. Rośliny wodne i bagienne, Multico, Warszawa 2006 Piękoś-Mirkowa H., Mirek Z. Atlas roślin chronionych, Multiko, Warszawa 2003 Polakowski B. (red.) 1991 Botanika, PWN; Keddy Paul A. 2007. Plants end Vegetation (Origin, Processes, Consequences). Cambridge University Press; Flora glonów eds. Karola Starmach and Jadwiga Siemińska t 1-12 Wielka encyklopedia przyrody – Rośliny kwiatowe, Muza S.A. Warszawa 1998

Metody oceny: Wiedza: egzamin pisemny Umiejętności: Ocena analizy i interpretacji zebranych informacji, Kompetencje społeczne: projekt i prawidłowa interpretacja danych w odniesieniu do stanu środowiska

Uwagi: Przedmiot dla specjalizacji Ekologia i ochrona przyrody.