Katalog kursów ECTS
Szczegóły kursu
Kod kursu:
RIPS10017f15Rok / Semestr:
2015/2016 letniNazwa:
Zagrożenia cywilizacyjne i rozwój zrównoważony Kierunek:
Zarządzanie i Inżynieria ProdukcjiTyp studiów:
I st. - inżynierskieRodzaj kursu:
FakultatywnySemestr studiow:
4Punkty ECTS:
3Formy kształcenia (wykłady / ćwiczenia / inne):
30 / 30 / 0Prowadzący:
Dr inż. Katarzyna SzopkaJęzyk:
polski / angielskiEfekty kształcenia:
Student posiada wiedzę dotyczącą podstawowych zagrożeń współczesnej cywilizacji i umie powiązać je z globalnymi problemami środowiskowymi. Student podczas kursu poznaje główne założenia i zasady zrównoważonego rozwoju, zapoznaje się z zasadami zrównoważonego korzystania z zasobów środowiska.Kompetencje:
Po ukończeniu kursu studenci posiadać będą wiedzę o najważniejszych globalnych problemach środowiskowych, międzynarodowych unormowaniach prawnych służących przeciwdziałaniu najważniejszym zagrożeniom. Student zna założenia zrównoważonego rozwoju oraz jego usytuowanie w polskich aktach prawnychWymagania wstępne:
brakTreści kształcenia:
Charakterystyka i konsekwencje środowiskowe wynikające z najczęstszych zagrożeń: wzrostu demograficznego, głodu, biedy, urbanizacji, zbrojeń, wojen. . Globalne zagrożenia środowiskowe: Zjawisko dziury ozonowej, efekt cieplarniany, zanik bioróżnorodności, pustynnienie, ubytek lasów tropikalnych. Pojęcie zrównoważonego rozwoju. Prawa i zasady zrównoważonego rozwoju. Polskie i międzynarodowe akty prawne związane z zagadnieniem zrównoważonego rozwoju.Literatura:
1. Antoinette M. Mannion „Zmiany środowiska Ziemi”. Wyd. PWN, Warszawa, 2001
2. Bogda A., Kabała C., Karczewska A., Szopka K. „Zasoby naturalne i zrównoważony rozwój”, Wyd Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu, 2010
3. Stefan Kozłowski „Ekorozwój”, Wyd. PWN, Warszawa, 1998
4. Zbigniew Karaczan, Leonard Indeka „Ochrona Środowiska” Wyd. Aries, Warszawa 1999Metody oceny:
Wiedza: ocena na podstawie zaliczenia pisemnego, minimalny zasób wiedzy do zaliczenia - 60 %
Umiejętności: Ocena realizacji wykonania projektu lub prezentacji
Kompetencje społeczne: praca indywidualna i w grupach, dyskusja na zajęciachUwagi: