Katalog kursów ECTS
Szczegóły kursu
Kod kursu:
RSSS10320f15Rok / Semestr:
2015/2016 zimowyNazwa:
Aplikacja GIS w ochronie środowiskaKierunek:
Ochrona ŚrodowiskaTyp studiów:
I st. - inżynierskieRodzaj kursu:
FakultatywnySemestr studiow:
5Punkty ECTS:
3Formy kształcenia (wykłady / ćwiczenia / inne):
15 / 30 / 0Prowadzący:
dr inż. Teresa Dzikowska, mgr inż. Jan KazakJęzyk:
polskiEfekty kształcenia:
Wiedza:
Posiada wiedzę do wyboru właściwego programu GIS i podjęcia decyzji opartej na wiedzy o danym terenie.
Umiejętności:
Potrafi przygotować i prowadzić zbiór informacji przestrzennych z wykorzystaniem wybranego programu GIS oraz podejmować decyzje oparte na wiedzy o danym terenie Kompetencje:
-Wymagania wstępne:
Kartografia z elementami geodezjiTreści kształcenia:
Systemy informatyczne GIS. Istota map numerycznych. Obiekty map wektorowych. Bazy danych w aplikacjach GIS. Gromadzenie, przetwarzanie i udostępnianie danych w Polsce. Charakterystyka zasobów środowiskowych dla potrzeb opracowania dokumentacji planistycznej. Wykorzystanie baz danych i map numerycznych w realizacji zadań starosty. Gromadzenie i wykorzystanie danych o środowisku na poziomie regionalnym i krajowym. Możliwości wykorzystania baz danych GIS w zarządzaniu kryzysowym. Geoportale. System informatyczny Lasów Państwowych, Leśna Mapa Numeryczna. Zasoby wód powierzchniowych i podziemnych, bazy danych GIS i mapa hydrograficzna. Przestrzenne systemy informatyczne obszarów chronionych.Literatura:
Richling A. Geograficzne badania środowiska przyrodniczego.2006. PWN
Davis D. GIS dla każdego. 2004. MIKOM.
Red. Pasławski J. Wprowadzenie do kartografii i topografii. Wydawnictwo Nowa Era 2006
Paul A. Longley i in. GIS. Teoria i praktyka. PWN 2008.Metody oceny:
Ocena efektów kształcenia w zakresie wiedzy: zaliczenie treści wykładów oraz oceny z kolokwiów.
Ocena efektów kształcenia w zakresie umiejętności: w postaci projektu, zadań i obserwacji ich realizacji.
Ocena efektów kształcenia w zakresie kompetencji społecznych: praca indywidualna i w grupach, dyskusja na zajęciach, postawa na egzaminie.Uwagi: