ECTS
Katalog kursów ECTS

Szczegóły kursu
Kod kursu: RSSS10320f15
Rok / Semestr: 2015/2016 zimowy
Nazwa: Aplikacja GIS w ochronie środowiska
Kierunek: Ochrona Środowiska
Typ studiów: I st. - inżynierskie
Rodzaj kursu: Fakultatywny
Semestr studiow: 5
Punkty ECTS: 3
Formy kształcenia (wykłady / ćwiczenia / inne): 15 / 30 / 0
Prowadzący: dr inż. Teresa Dzikowska, mgr inż. Jan Kazak
Język: polski


Efekty kształcenia: Wiedza: Posiada wiedzę do wyboru właściwego programu GIS i podjęcia decyzji opartej na wiedzy o danym terenie. Umiejętności: Potrafi przygotować i prowadzić zbiór informacji przestrzennych z wykorzystaniem wybranego programu GIS oraz podejmować decyzje oparte na wiedzy o danym terenie

Kompetencje: -

Wymagania wstępne: Kartografia z elementami geodezji

Treści kształcenia: Systemy informatyczne GIS. Istota map numerycznych. Obiekty map wektorowych. Bazy danych w aplikacjach GIS. Gromadzenie, przetwarzanie i udostępnianie danych w Polsce. Charakterystyka zasobów środowiskowych dla potrzeb opracowania dokumentacji planistycznej. Wykorzystanie baz danych i map numerycznych w realizacji zadań starosty. Gromadzenie i wykorzystanie danych o środowisku na poziomie regionalnym i krajowym. Możliwości wykorzystania baz danych GIS w zarządzaniu kryzysowym. Geoportale. System informatyczny Lasów Państwowych, Leśna Mapa Numeryczna. Zasoby wód powierzchniowych i podziemnych, bazy danych GIS i mapa hydrograficzna. Przestrzenne systemy informatyczne obszarów chronionych.

Literatura: Richling A. Geograficzne badania środowiska przyrodniczego.2006. PWN Davis D. GIS dla każdego. 2004. MIKOM. Red. Pasławski J. Wprowadzenie do kartografii i topografii. Wydawnictwo Nowa Era 2006 Paul A. Longley i in. GIS. Teoria i praktyka. PWN 2008.

Metody oceny: Ocena efektów kształcenia w zakresie wiedzy: zaliczenie treści wykładów oraz oceny z kolokwiów. Ocena efektów kształcenia w zakresie umiejętności: w postaci projektu, zadań i obserwacji ich realizacji. Ocena efektów kształcenia w zakresie kompetencji społecznych: praca indywidualna i w grupach, dyskusja na zajęciach, postawa na egzaminie.

Uwagi: