Katalog kursów ECTS
Szczegóły kursu
Kod kursu:
PSS10256o15Rok / Semestr:
2015/2016 letniNazwa:
Podstawy psychologii biznesuKierunek:
Ogólnouczelniane - przedmioty społeczne i humanistyczneTyp studiów:
I st. - inżynierskieRodzaj kursu:
ObligatoryjnySemestr studiow:
0Punkty ECTS:
1Formy kształcenia (wykłady / ćwiczenia / inne):
30 / 0 / 0Prowadzący:
mgr Oliwia Matejko, dr Aleksandra HulewskaJęzyk:
polskiEfekty kształcenia:
Wiedza: Zna podstawową terminologię, stosowaną w naukach humanistycznych i społecznych: zna podstawowe pojęcia z zakresu psychologii biznesu, doktryny i badaczy. Ma elementarną wiedzę dotyczącą pozyskiwania informacji z zakresu tematyki kursu. Ma podstawową wiedzę społeczną, potrafi wskazać związki oraz zależności między naukami humanistycznymi i społecznymi a naukami rolniczymi, leśnymi, weterynaryjnymi oraz przyrodniczymi.
Umiejętności: Posiada umiejętność poszukiwania informacji, analizy i wykorzystania literatury dotyczącej tematyki kursu. Posługuje się terminologią specjalistyczną w języku, w którym prowadzony jest przedmiot. Ma świadomość samokształcenia. Rozpoznaje problemy, potrafi działać zgodnie z obowiązującymi standardami i zasadami etycznymi.Kompetencje:
Potrafi współpracować w grupie, przyjmując w niej różne role. Rozumie potrzebę dokształcania się przez całe życie. Potrafi myśleć i działać kreatywnie. Prawidłowo identyfikuje dylematy związane z podejmowaniem wyborów życiowych i zawodowych.Wymagania wstępne:
Ogólna wiedza z zakresu szkoły średniej.Treści kształcenia:
Wprowadzenie do psychologii biznesu. Psychologia pieniądza. Oszczędzanie. Inwestowanie. Płacenie podatków. Gry ekonomiczne. Psychologia giełdy. Neuroekonomia. Zachowania konsumenckie. Psychologia podejmowania decyzji. Wartości moralne i społeczne w psychologii biznesu. Repetytorium.Literatura:
Kahneman D., Pułapki myślenia. O myśleniu szybkim i wolnym, Poznań 2012, Wydawnictwo Media Rodzina.
Rudnicki L., Zachowania rynkowe nabywców: mechanizmy i uwarunkowania, Kraków 2004, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej.
Solomon M.R., Zachowania i zwyczaje konsumentów, Gliwice 2006, Wydawnictwo Helion.
Tyszka T., Decyzje. Perspektywa psychologiczna i ekonomiczna, Warszawa 2010, Wydawnictwo Naukowe Scholar.
Zaleśkiewicz T., Psychologia ekonomiczna, Warszawa 2013, Wydawnictwo Naukowe PWN.Metody oceny:
Końcowa ocena z kursu stanowi składową punktacji w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych. Sumowane są punkty uzyskane ze sprawdzianu pisemnego, aktywności, udziału w dyskusjach, frekwencji oraz wykonania zadań dodatkowych. Wiedza weryfikowana jest podczas sprawdzianu pisemnego. Sprawdzian pisemny zawiera dwa pytania problemowe, umożliwiające ocenę umiejętności. Kompetencje społeczne są oceniane w oparciu o udział w zajęciach i dyskusjach tematycznych, frekwencję oraz wykonanie zadań dodatkowych. Wymagany poziom niezbędny do zaliczenia przedmiotu: 60%Uwagi:
Wykłady, z elementami dyskusji i warsztatu.