ECTS
Katalog kursów ECTS

Szczegóły kursu
Kod kursu: PSS10256o15
Rok / Semestr: 2015/2016 letni
Nazwa: Podstawy psychologii biznesu
Kierunek: Ogólnouczelniane - przedmioty społeczne i humanistyczne
Typ studiów: I st. - inżynierskie
Rodzaj kursu: Obligatoryjny
Semestr studiow: 0
Punkty ECTS: 1
Formy kształcenia (wykłady / ćwiczenia / inne): 30 / 0 / 0
Prowadzący: mgr Oliwia Matejko, dr Aleksandra Hulewska
Język: polski


Efekty kształcenia: Wiedza: Zna podstawową terminologię, stosowaną w naukach humanistycznych i społecznych: zna podstawowe pojęcia z zakresu psychologii biznesu, doktryny i badaczy. Ma elementarną wiedzę dotyczącą pozyskiwania informacji z zakresu tematyki kursu. Ma podstawową wiedzę społeczną, potrafi wskazać związki oraz zależności między naukami humanistycznymi i społecznymi a naukami rolniczymi, leśnymi, weterynaryjnymi oraz przyrodniczymi. Umiejętności: Posiada umiejętność poszukiwania informacji, analizy i wykorzystania literatury dotyczącej tematyki kursu. Posługuje się terminologią specjalistyczną w języku, w którym prowadzony jest przedmiot. Ma świadomość samokształcenia. Rozpoznaje problemy, potrafi działać zgodnie z obowiązującymi standardami i zasadami etycznymi.

Kompetencje: Potrafi współpracować w grupie, przyjmując w niej różne role. Rozumie potrzebę dokształcania się przez całe życie. Potrafi myśleć i działać kreatywnie. Prawidłowo identyfikuje dylematy związane z podejmowaniem wyborów życiowych i zawodowych.

Wymagania wstępne: Ogólna wiedza z zakresu szkoły średniej.

Treści kształcenia: Wprowadzenie do psychologii biznesu. Psychologia pieniądza. Oszczędzanie. Inwestowanie. Płacenie podatków. Gry ekonomiczne. Psychologia giełdy. Neuroekonomia. Zachowania konsumenckie. Psychologia podejmowania decyzji. Wartości moralne i społeczne w psychologii biznesu. Repetytorium.

Literatura: Kahneman D., Pułapki myślenia. O myśleniu szybkim i wolnym, Poznań 2012, Wydawnictwo Media Rodzina. Rudnicki L., Zachowania rynkowe nabywców: mechanizmy i uwarunkowania, Kraków 2004, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej. Solomon M.R., Zachowania i zwyczaje konsumentów, Gliwice 2006, Wydawnictwo Helion. Tyszka T., Decyzje. Perspektywa psychologiczna i ekonomiczna, Warszawa 2010, Wydawnictwo Naukowe Scholar. Zaleśkiewicz T., Psychologia ekonomiczna, Warszawa 2013, Wydawnictwo Naukowe PWN.

Metody oceny: Końcowa ocena z kursu stanowi składową punktacji w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych. Sumowane są punkty uzyskane ze sprawdzianu pisemnego, aktywności, udziału w dyskusjach, frekwencji oraz wykonania zadań dodatkowych. Wiedza weryfikowana jest podczas sprawdzianu pisemnego. Sprawdzian pisemny zawiera dwa pytania problemowe, umożliwiające ocenę umiejętności. Kompetencje społeczne są oceniane w oparciu o udział w zajęciach i dyskusjach tematycznych, frekwencję oraz wykonanie zadań dodatkowych. Wymagany poziom niezbędny do zaliczenia przedmiotu: 60%

Uwagi: Wykłady, z elementami dyskusji i warsztatu.