Katalog kursów ECTS
Szczegóły kursu
Kod kursu:
IAS10341f15Rok / Semestr:
2015/2016 letniNazwa:
Edukacja medialnaKierunek:
Architektura KrajobrazuTyp studiów:
I st. - inżynierskieRodzaj kursu:
FakultatywnySemestr studiow:
4Punkty ECTS:
2Formy kształcenia (wykłady / ćwiczenia / inne):
0 / 0 / 30Prowadzący:
dr inż. Jacek MarkowskiJęzyk:
polskiEfekty kształcenia:
Wiedza
Student ma ogólną wiedzę z zakresu komunikacji medialnej, definiuje podstawowe pojęcia i procesy komunikacji medialnej, ma wiedzę na temat logicznej organizacji informacji, zna techniki komunikowania medialnego.
Umiejętności
Student potrafi samodzielnie tworzyć komunikaty medialne. Posiada zdolność dokonywania prostego montażu materiałów medialnych: fotografii, dźwięku, filmu; umie prawidłowo przygotować i prowadzić prezentacje multimedialne; potrafi przygotować i publikować w sieci strony WWW; posiada umiejętność analizowania, formułowania stwierdzeń oraz wniosków praktycznych z recenzji komunikatów medialnych.
Kompetencje:
Kompetencje społeczne: postawy
Łączy umiejętność pracy indywidualnej z pracą zespołową wykorzystując dostępne aplikacje sieciowe. Ma świadomość znaczenia zawodowej i etycznej odpowiedzialności w odniesieniu do korzystania i przetwarzania informacji oraz tworzenia komunikatów medialnych.
Wymagania wstępne:
technologia informacyjnaTreści kształcenia:
Techniki komunikacji, metody oddziaływania na adresata stosowane w mediach, obsługa aplikacji internetowych, obsługa narzędzi grafiki rastrowej i wektorowej, zasady kompozycji obrazu w publikacji medialnej ze szczególnym uwzględnieniem publikacji internetowych, przygotowanie scenariuszy, montaż materiałów fotograficznych, filmowych i dźwiękowych, zasady publikowania w sieci.
Szczegółowa tematyka kursu online (30 godzin)
MODUŁ I.: Komunikacja medialna - podstawowe pojęcia i procesy
Wykład 1 Podstawowe pojęcia z zakresu komunikacji medialnej
Wykład 2 Społeczeństwo informacyjne, sieciowe i medialne. Podstawowe pojęcia
i procesy
MODUŁ II.: Architektura informacji i jej przekaz
Wykład 3 Logiczna organizacja informacji
Wykład 4 Jak wybrać odpowiednie narzędzie, aby przekazać co się chce i jak się chce? Bezpłatne oprogramowanie w edukacji medialnej, wybór i montaż materiałów (fotografia, dźwięk, film)
MODUŁ III.: Przekaz niewerbalny i werbalny
Wykład 5 Gdy mnie widzą… Przekaz niewerbalny
Wykład 6 Czym jest prezentacja multimedialna? Elementy budowy prezentacji multimedialnej
Wykład 7 Gdy mnie widzą i słyszą… Przygotowanie i prowadzenie prezentacji medialnej
MODUŁ IV.: Perswazja, manipulacja – techniki komunikowania medialnego
Wykład 8 Z dziennikarskim zacięciem… Rozumienie wpływu mediów na różne aspekty życia
Wykład 9 Kiedy kończy się przekaz a zaczyna manipulacja? Perswazja, manipulacja – metody oddziaływania stosowane w mediach
MODUŁ V.: Autokreacja w sieci
Wykład 10 Forma abstrakcyjna a reguły matematyczne. Zasady kompozycji obrazu
Wykład 11 Jak się komunikować, aby się skomunikować? Techniki komunikowania medialnego, rodzaj i charakter przekazu ze względu na adresata
Literatura:
Literatura:
1. Bronisław Siemieniecki .red.: Pedagogika medialna. Wyd. PWN., 2007
2. Steven D. Katz: Reżyseria filmowa ujęcie po ujęciu. Fundacja Edukacji i Sztuki Filmowej Mcieja Ślesickiego i Bogusławy Lindy LATERNA MAGICA, Warszawa 2007
3. Walter Murch: W mgnieniu oka. Sztuka montażu filmowego. Wydawnictwo Wojciech Marzec 2006
4. Bo Bergström: Komunikacja wizualna. PWN Warszawa 2009
Metody oceny:
udział w ćwiczeniach aktywizujących, udział w forach dyskusyjnych, sprawdziany praktyczne (zajęcia kontrolowane), ocena projektu (praca zespołowa), ocena zadań indywidualnych.Uwagi:
Przedmiot jest prowadzony w postaci kursu e-learning na platformie Moodle.
Kurs obejmuje moduły podzielone na bloki tematyczne:
Moduły zawierają treści kształcenia, zgrupowane w blokach tematycznych, w postaci prezentacji oraz ćwiczeń motywująco-aktywizujących (w formie quizów do samodzielnej nauki). Student bierze aktywny udział w tematycznych, ocenianych listach dyskusyjnych, a także wykonuje zadania indywidualne oraz uczestniczy w pracy zespołowej.