Katalog kursów ECTS
Szczegóły kursu
Kod kursu:
NZCS10071o15Rok / Semestr:
2015/2016 letniNazwa:
Marketing w żywieniu zbiorowymKierunek:
Żywienie CzłowiekaTyp studiów:
I st. - inżynierskieRodzaj kursu:
ObligatoryjnySemestr studiow:
6Punkty ECTS:
2Formy kształcenia (wykłady / ćwiczenia / inne):
15 / 15 / 0Prowadzący:
dr Marek NowakJęzyk:
polskiEfekty kształcenia:
Wiedza: Student posiada wiadomości teoretyczne i praktyczne, związane z analizą marketingową przedsiębiorstwa ze sfery żywienia zbiorowego. Stosuje metody klasyfikacji rynków produktów żywnościowych i usług gastronomicznych i oceny ich wartości. Orientuje się w zasadach metodyki badań marketingowych.
Umiejętności: Student rozpoznaje problemy marketingowe przedsiębiorstwa żywienia zbiorowego. Samodzielnie planuje i wykonuje analizę marketingową przedsiębiorstwa oraz stosuje wynikające z niej wnioski w zarządzaniu przedsiębiorstwem.
Kompetencje:
Student wykazuje zrozumienie konieczności rozpoznania i zaspokojenia potrzeb klienta jako integralnej części zarządzania jakością w przedsiębiorstwie żywienia zbiorowego.Wymagania wstępne:
EkonomiaTreści kształcenia:
Potrzeby konsumentów. Produkty. Klasyfikacja i charakterystyka rynków produktów żywnościowych i usług gastronomicznych. Czynniki wpływające na popyt i poziom cen produktów żywnościowych i usług gastronomicznych. Teoria zachowań konsumenta. Metodyka badań marketingowych. Zarządzanie marketingowe.Literatura:
1. Altkorn J., 2006. Podstawy marketingu, Instytut Marketingu, Kraków
2. Kotler P., 2009. Marketing, Rebis
3. Urban S., 2008. Marketing produktów spożywczych, Wydawnictwo UE we Wrocławiu
Metody oceny:
Wiedza: Test z wykładów
Umiejętności: Ocena projektu analizy marketingowej przedsiębiorstwa ze sfery żywienia zbiorowego.
Kompetencje społeczne: Ocena poprawności doboru pierwotnych i wtórnych źródeł danych marketingowych, ocena umiejętności prezentacji analizy marketingowej i wynikających z niej wniosków.
Uwagi: