Katalog kursów ECTS
Szczegóły kursu
Kod kursu:
IPN20335o15Rok / Semestr:
2015/2016 zimowyNazwa:
Seminarium - spec. rynek nieruchomościKierunek:
Gospodarka PrzestrzennaTyp studiów:
II st. - magisterskieRodzaj kursu:
ObligatoryjnySemestr studiow:
3Punkty ECTS:
1Formy kształcenia (wykłady / ćwiczenia / inne):
0 / 9 / 0Prowadzący:
dr hab. Beata Raszka, prof. nadzw.Język:
polskiEfekty kształcenia:
Wiedza
Zna w sposób pogłębiony wybrane metody i narzędzia opisu, w tym techniki pozyskiwania danych oraz modelowania struktur społecznych i procesów w nich zachodzących, a także identyfikowania rządzących nimi prawidłowości. Ma wiedzę dotyczącą prowadzenia badań naukowych, zna zasady pisania prac i artykułów naukowych, zna zasady prowadzenia analizy statystycznej uzyskanych wyników. Ma pogłębioną wiedzę w zakresie gospodarki przestrzennej.
Umiejętności
Posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej. Posiada pogłębioną umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku polskim w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów. Posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach, z stosowaniem metody badawczej. Potrafi planować i prowadzić badania, posiada umiejętność argumentowania w dyskusji oraz uzasadniania własnego stanowiska, potrafi w przejrzysty sposób zreferować wyniki przedstawione w pracy,potrafi odnieść się do uwag słuchaczy. Kompetencje:
Kompetencje społeczne
Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób. Potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role; potrafi poprawiać błędy popełniane w czasie prezentacji oraz w trakcie dyskusji.
Wymagania wstępne:
zaliczenie seminarium z poprzedniego semestruTreści kształcenia:
Przedstawienie interesujących oraz stosowanych w badaniach problemów rynku nieruchomości. Metody badawcze stosowane w badaniach rynku.Analiza publikacji dobranych do podjętych przez studentów tematów prac magisterskich. Formy prezentacji wyników –praca w grupach, w części treść zajęć wyznaczone przez tematy prac dyplomowych seminarzystów. Studenci opracowują część badawczą związaną z realizacją swoich prac magisterskich, indywidualnie prezentują zaawansowane już prace, referują wyniki swoich poszukiwań, badań, analiz i interpretacji, przedstawiają swoje opracowania w postaci prezentacji, biorą czynny udział w dyskusji nad wynikami prac magisterskich.Literatura:
Bibliografię wyznaczają tematy badawcze seminarzystówMetody oceny:
Warunkiem zaliczenia II semestru jest przygotowanie prezentacji na temat obszaru badań w zakresie uwarunkowań oraz opracowanie fragmentu części pisemnej pracy.Uwagi: