Katalog kursów ECTS
Szczegóły kursu
Kod kursu:
PSS20293o15Rok / Semestr:
2015/2016 letniNazwa:
Zarządzanie kapitałem ludzkim (human resources)Kierunek:
Ogólnouczelniane - przedmioty społeczne i humanistyczneTyp studiów:
II st. - magisterskieRodzaj kursu:
ObligatoryjnySemestr studiow:
0Punkty ECTS:
1Formy kształcenia (wykłady / ćwiczenia / inne):
30 / 0 / 0Prowadzący:
dr Agnieszka Piasecka-Robak, dr Milena Wawrzyniak-KostrowickaJęzyk:
polskiEfekty kształcenia:
Wiedza: Zna terminologię, stosowaną w naukach humanistycznych i społecznych, rozumie jej źródła oraz zastosowania w obrębie pokrewnych dyscyplin naukowych: ma rozszerzoną wiedzę społeczną i humanistyczną.
Umiejętności: Posiada umiejętność poszukiwania, analizy i twórczego wykorzystywania informacji. Potrafi analizować i interpretować zjawiska społeczne. Samodzielnie planuje własną karierę zawodową lub naukową.Kompetencje:
Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie oraz aktualizowania wiedzy. Potrafi współdziałać i pracować w grupie. Potrafi myśleć i działać kreatywnie.Wymagania wstępne:
Ogólna wiedza z zakresu szkoły średniej.Treści kształcenia:
Efektywny system zarządzania kapitałem ludzkim w organizacji. Kultura organizacyjna przedsiębiorstwa. Metodologia rekrutacji: dokumenty aplikacyjne (Europass). Social media w procesie rekrutacji i derekrutacji. Rozmowa kwalifikacyjna i niekonwencjonalne metody selekcji kandydatów. Budowanie zespołu pracowniczego i role zespołowe. Organizacja pracy kierowniczej: przywództwo a kierowanie. Systemy motywacyjne i motywowanie pracowników. Zarządzanie kompetencjami. Profile kompetencyjne. Opis stanowiska pracy. Szkolenia i rozwój personelu. Wartościowanie pracy i konstruowanie systemów wynagrodzeń. Coaching. Ocenianie pracownika. Podstawowa dokumentacja pracownicza, warunki i stosunek pracy. Programy rozwoju zawodowego i kreowanie ścieżek kariery. Nowe trendy w zarządzaniu kapitałem ludzkim. Repetytorium.Literatura:
Armstrong M., Zarządzanie zasobami ludzkimi, Kraków 2010, Wolters Kluwer.
Fryczyńska M., Jabłońska-Wołoszyn M., Praktyczny przewodnik rozwoju zawodowego pracowników, Warszawa 2008, Wyd. Placet.
Juchnowicz M. (red.), Zarządzanie kapitałem ludzkim. Procesy – narzędzia – aplikacje, Warszawa 2014, PWE.
Oleksyn T., Zarządzanie kompetencjami. Teoria i praktyka, Kraków 2006, Oficyna Ekonomiczna.
Pietroń-Pyszczek A., Motywowanie pracowników. Wskazówki dla menedżerów, Wrocław 2007, Wyd. Marina.
Rae L., Planowanie i projektowanie szkoleń, Kraków 2006, Oficyna Ekonomiczna.Metody oceny:
Końcowa ocena z kursu stanowi składową punktacji w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych. Sumowane są punkty uzyskane ze sprawdzianu pisemnego, aktywności, udziału w dyskusjach, frekwencji oraz wykonania zadań dodatkowych. Wiedza weryfikowana jest podczas sprawdzianu pisemnego. Sprawdzian pisemny zawiera dwa pytania problemowe, umożliwiające ocenę umiejętności. Kompetencje społeczne są oceniane w oparciu o udział w zajęciach i dyskusjach tematycznych, frekwencję oraz wykonanie zadań dodatkowych. Wymagany poziom niezbędny do zaliczenia przedmiotu: 60%Uwagi:
Wykłady, z elementami dyskusji i warsztatu.