Katalog kursów ECTS
Szczegóły kursu
Kod kursu:
NWSS10066o16Rok / Semestr:
2016/2017 zimowyNazwa:
MarketingKierunek:
TowaroznawstwoTyp studiów:
I st. - inżynierskieRodzaj kursu:
ObligatoryjnySemestr studiow:
7Punkty ECTS:
2Formy kształcenia (wykłady / ćwiczenia / inne):
24 / 12 / 0Prowadzący:
dr Marek Nowak, dr inż. Stanisław MintaJęzyk:
polskiEfekty kształcenia:
Wiedza
Student po ukończeniu kursu posiada ogólną o podstawowych kategoriach marketingowych i marketingowej orientacji przedsiębiorstw sfery gospodarki żywnościowej. Zna źródła informacji marketingowych oraz metody i techniki pozyskiwania danych marketingowych. Zna zasady funkcjonowania systemu informacji marketingowej w przedsiębiorstwach sfery gospodarki żywnościowej.
Umiejętności
Student potrafi zdefiniować główne problemy marketingowe przedsiębiorstwa. Potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę do opracowania planu marketingowego przedsiębiorstwa. Potrafi pozyskać informacje marketingowe ze źródeł pierwotnych i wtórnych. Umie wykonać analizę marketingową przedsiębiorstwa i zinterpretować jej wyniki.
Kompetencje:
Student potrafi komunikować się z producentami w celu uzyskania informacji niezbędnych do sformułowania diagnozy marketingowej. Umie komunikować się z odbiorcami produktów, by pozyskać informacje konieczne do opracowania planu marketingowego. Potrafi przekazać stosowne informacje marketingowe zarządowi i personelowi przedsiębiorstwa.Wymagania wstępne:
EkonomiaTreści kształcenia:
Potrzeby konsumentów, produkty, klasyfikacja i charakterystyka rynków, czynniki wpływające na popyt i poziom cen, teoria zachowań konsumenta, metodyka badań marketingowych, zarządzanie marketingowe.Literatura:
Altkorn J. (red): Podstawy marketingu, Instytut Marketingu, Kraków, 2003
Kotler P. Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Felberg SJA, Warszawa 1999.
Cholewicka–Goździk K. (red.) Marketing w agrobiznesie. Materiały dla studentów Akademii Rolniczych, Fundacja Programów Pomocy dla Rolnictwa, Warszawa, 1997Metody oceny:
Zaliczenie wykładów - test minimalny zasób wiedzy do zaliczenia 60%.
Zaliczenie ćwiczeń: projekt analizy marketingowejUwagi: