Katalog kursów ECTS
Szczegóły kursu
Kod kursu:
PSS10174o16Rok / Semestr:
2016/2017 zimowyNazwa:
Public relations (zarządzanie marką i informacją)Kierunek:
Ogólnouczelniane - przedmioty społeczne i humanistyczneTyp studiów:
I st. - licencjackieRodzaj kursu:
ObligatoryjnySemestr studiow:
0Punkty ECTS:
1Formy kształcenia (wykłady / ćwiczenia / inne):
30 / 0 / 0Prowadzący:
dr Agnieszka Piasecka-RobakJęzyk:
polskiEfekty kształcenia:
Wiedza: Zna podstawową terminologię, stosowaną w naukach humanistycznych i społecznych: zna podstawowe pojęcia z zakresu public relations, obszary PR, modele i etapy. Ma elementarną wiedzę dotyczącą pozyskiwania informacji z zakresu tematyki kursu. Ma podstawową wiedzę społeczną, potrafi wskazać związki oraz zależności między naukami humanistycznymi i społecznymi a naukami rolniczymi, leśnymi, weterynaryjnymi oraz przyrodniczymi.
Umiejętności: Posiada umiejętność poszukiwania informacji, analizy i wykorzystania literatury dotyczącej tematyki kursu. Posługuje się terminologią specjalistyczną w języku, w którym prowadzony jest przedmiot. Ma świadomość samokształcenia. Rozpoznaje problemy, potrafi działać zgodnie z obowiązującymi standardami i zasadami etycznymi.Kompetencje:
Potrafi współpracować w grupie, przyjmując w niej różne role. Rozumie potrzebę dokształcania się przez całe życie. Potrafi myśleć i działać kreatywnie. Prawidłowo identyfikuje dylematy związane z podejmowaniem wyborów życiowych i zawodowych.Wymagania wstępne:
Ogólna wiedza z zakresu szkoły średniej.Treści kształcenia:
Znaczenie społeczne i kierunki rozwoju public relations w systemie demokratycznym. Modele teoretyczne oraz fazy procesu public relations. Media relations. Komunikacja wewnętrzna. Kreowanie stosunków z otoczeniem lokalnym. Komunikacja międzykulturowa. Komunikowanie jako reakcja na sytuację kryzysową. Społeczności internetowe. Koncepcje CSR (Corporate Social Responsibility). Kreowanie marki. Elementy wizualne, materiały fotograficzne i druk w PR. Ocena efektywności działań public relations. Monitoring mediów a prawo autorskie. Personal branding. Wybrane aspekty prawne public relations (prawo prasowe i autorskie). Repetytorium.Literatura:
Black S., Public relations, Kraków 2003, Oficyna Ekonomiczna. Oddział Polskich Wydawnictw Profesjonalnych.
Budzyński W., Zarządzanie wizerunkiem firmy, Warszawa 2002, SGH.
Olędzki J. (red.), Public relations w komunikowaniu społecznym i marketingu, Warszawa 2010, Instytut Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego, Oficyna Wydawnicza Aspra-JR.
Patterson K., Grenny J., Maxfield D., McMillan R.N, Switzler A., Sztuka wywierania wpływu. Jak wprowadzić dowolną zmianę, Warszawa 2009, Wydawnictwo Wolters Kluwer.
Tworzydło D., Public relations – nie tylko Facebook, Rzeszów 2013, Newsline.
Tworzydło D., Public relations: doświadczenia, badania, wątpliwości, Rzeszów 2011, Newsline.
Wojcik K., Public relations: wiarygodny dialog z otoczeniem, Warszawa 2013, Wolters Kluwer Polska.Metody oceny:
Końcowa ocena z kursu stanowi składową punktacji w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych. Sumowane są punkty uzyskane ze sprawdzianu pisemnego, aktywności, udziału w dyskusjach, frekwencji oraz wykonania zadań dodatkowych. Wiedza weryfikowana jest podczas sprawdzianu pisemnego. Sprawdzian pisemny zawiera dwa pytania problemowe, umożliwiające ocenę umiejętności. Kompetencje społeczne są oceniane w oparciu o udział w zajęciach i dyskusjach tematycznych, frekwencję oraz wykonanie zadań dodatkowych. Wymagany poziom niezbędny do zaliczenia przedmiotu: 60%Uwagi:
Wykłady, z elementami dyskusji i warsztatu.