ECTS
Katalog kursów ECTS

Szczegóły kursu
Kod kursu: AGS10019o16
Rok / Semestr: 2016/2017 zimowy
Nazwa: Marketing w agrobiznesie
Kierunek: Agrobiznes
Typ studiów: I st. - inżynierskie
Rodzaj kursu: Obligatoryjny
Semestr studiow: 3
Punkty ECTS: 3
Formy kształcenia (wykłady / ćwiczenia / inne): 15 / 30 / 0
Prowadzący: dr Marek Nowak
Język: polski


Efekty kształcenia: Wiedza: Student posiada wiadomości teoretyczne i praktyczne, związane z przygotowaniem projektu analizy marketingowej przedsiębiorstwa sfery agrobiznesu AG1_W17 Stosuje metody klasyfikacji rynków produktów rolnych i żywnościowych oraz oceny ich wartości AG1_W07 Orientuje się w zasadach metodyki badań marketingowych AG1_W07 Umiejętności: Student rozpoznaje problemy marketingowe przedsiębiorstwa sfery agrobiznesu AG1_U01 Samodzielnie planuje i wykonuje analizę marketingową przedsiębiorstwa oraz stosuje wynikające z niej wnioski w zarządzaniu przedsiębiorstwem sfery agrobiznesu AG1_U03

Kompetencje: Kompetencje społeczne: Student, jako przyszły menadżer, wykazuje zrozumienie konieczności rozpoznania i zaspokojenia potrzeb klienta w zorientowanym marketingowo przedsiębiorstwie sfery agrobiznesu AG1_K01

Wymagania wstępne: Podstawy ekonomii

Treści kształcenia: Potrzeby konsumentów. Klasyfikacja i charakterystyka rynków produktów rolnych i żywnościowych. Czynniki wpływające na popyt i poziom cen produktów rolnych i żywnościowych. Teoria zachowań konsumenta. Metodyka badań marketingowych. Zarządzanie marketingowe.

Literatura: Altkorn J., 2006. Podstawy marketingu, Instytut Marketingu, Kraków. Kotler P., 2009. Marketing, Rebis. Urban S., 2008. Marketing produktów spożywczych, Wydawnictwo UE we Wrocławiu.

Metody oceny: Wiedza: Egzamin pisemny. Umiejętności: Ocena projektu analizy marketingowej przedsiębiorstwa ze sfery gospodarki żywnościowej. Kompetencje społeczne: Ocena poprawności doboru pierwotnych i wtórnych źródeł danych marketingowych. Ocena projektu analizy marketingowej i wynikających z niej wniosków.

Uwagi: