Katalog kursów ECTS
Szczegóły kursu
Kod kursu:
AGS10019o16Rok / Semestr:
2016/2017 zimowyNazwa:
Marketing w agrobiznesieKierunek:
AgrobiznesTyp studiów:
I st. - inżynierskieRodzaj kursu:
ObligatoryjnySemestr studiow:
3Punkty ECTS:
3Formy kształcenia (wykłady / ćwiczenia / inne):
15 / 30 / 0Prowadzący:
dr Marek NowakJęzyk:
polskiEfekty kształcenia:
Wiedza:
Student posiada wiadomości teoretyczne i praktyczne, związane z przygotowaniem projektu analizy marketingowej przedsiębiorstwa sfery agrobiznesu AG1_W17
Stosuje metody klasyfikacji rynków produktów rolnych i żywnościowych oraz oceny ich wartości AG1_W07
Orientuje się w zasadach metodyki badań marketingowych AG1_W07
Umiejętności:
Student rozpoznaje problemy marketingowe przedsiębiorstwa sfery agrobiznesu AG1_U01
Samodzielnie planuje i wykonuje analizę marketingową przedsiębiorstwa oraz stosuje wynikające z niej wnioski w zarządzaniu przedsiębiorstwem sfery agrobiznesu AG1_U03
Kompetencje:
Kompetencje społeczne:
Student, jako przyszły menadżer, wykazuje zrozumienie konieczności rozpoznania i zaspokojenia potrzeb klienta w zorientowanym marketingowo przedsiębiorstwie sfery agrobiznesu AG1_K01
Wymagania wstępne:
Podstawy ekonomiiTreści kształcenia:
Potrzeby konsumentów. Klasyfikacja i charakterystyka rynków produktów rolnych i żywnościowych. Czynniki wpływające na popyt i poziom cen produktów rolnych i żywnościowych. Teoria zachowań konsumenta. Metodyka badań marketingowych. Zarządzanie marketingowe.Literatura:
Altkorn J., 2006. Podstawy marketingu, Instytut Marketingu, Kraków.
Kotler P., 2009. Marketing, Rebis.
Urban S., 2008. Marketing produktów spożywczych, Wydawnictwo UE we Wrocławiu.
Metody oceny:
Wiedza: Egzamin pisemny.
Umiejętności: Ocena projektu analizy marketingowej przedsiębiorstwa ze sfery gospodarki żywnościowej.
Kompetencje społeczne: Ocena poprawności doboru pierwotnych i wtórnych źródeł danych marketingowych.
Ocena projektu analizy marketingowej i wynikających z niej wniosków.
Uwagi: