Katalog kursów ECTS
Szczegóły kursu
Kod kursu:
MRS10094o16Rok / Semestr:
2016/2017 zimowyNazwa:
Doradztwo i metody szkoleń w ochronie roślinKierunek:
Medycyna roślinTyp studiów:
I st. - inżynierskieRodzaj kursu:
ObligatoryjnySemestr studiow:
7Punkty ECTS:
2Formy kształcenia (wykłady / ćwiczenia / inne):
0 / 15 / 0Prowadzący:
Dr inż. Andrzej DyszewskiJęzyk:
polskiEfekty kształcenia:
Student po ukończeniu kursu definiuje czynniki determinujące funkcjonowanie i rozwój obszarów wiejskich, zna zasady funkcjonowania i organizacji służb ochrony roślin oraz działalności usługowej związanej z ochroną roślin.Student interpretuje model przyswajania nowości do praktyki, przygotowuje konspekt szkolenia dotyczący ochrony roślin uprawnych Kompetencje:
Student po zakończeniu kursu docenia znaczenie permanentnego doskonalenia zawodowego,; animuje pracę w środowisku lokalnym, organizuje procesy komunikacji werbalnej i nie-werbalnej, wspiera sposoby rozwiązywania konfliktów w grupie, szanuje etyczne aspekty w działalności zawodowejWymagania wstępne:
-Treści kształcenia:
Formy oddziaływania doradczego w podstawowym ogniwie dorad-czym, potrzeby doradcze, innowatyka, osobowość nadawcy i odbiorcy porady, metody i formy pracy doradczej, motywacja, komunikacja interpersonalna, przywództwo i konflikty.Literatura:
1. Boland H.: (1995) Podstawy komunikowania w doradztwie. CDiEwR Poznań.
2. Dietl j., Gacparski W.: (1999) Etyka biznesu. PWN. Warszawa
3. Kargulowa A.: (2006) O teorii i praktyce poradnictwa. Wydawnictwo Naukowe PWN. Warszawa.
4. Nęcki Z.: (1992) Komunikowanie interpersonalne. Ossolineum. Wrocław
5. Nęcki Z.: (1995) Negocjacje w biznesie. Biblioteka menadżera. Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu. Kraków.
6. Ryznar J.: (1997) Metody w szkoleniach doradztwa rolniczego. AR Wrocław.
7. Van den Ban A.W., Hawkins H.S.: (1997) Doradztwo rolnicze (przekład z j. ang. J. Kania, A. Michalik), Wyd. MSDR zs. w AR, Kraków.
Metody oceny:
Wiedza: zaliczenie ćwiczeń
Umiejętności: zaliczenie ćwiczeń
Kompetencje społeczne: praca indywidualna i w grupach, dyskusja na zajęciach
Uwagi: