Katalog kursów ECTS
Szczegóły kursu
Kod kursu:
RTSS20173o16Rok / Semestr:
2016/2017 letniNazwa:
Inżynieria prac leśnych i polowychKierunek:
Technika Rolnicza i LeśnaTyp studiów:
II st. - magisterskieRodzaj kursu:
ObligatoryjnySemestr studiow:
1Punkty ECTS:
2Formy kształcenia (wykłady / ćwiczenia / inne):
15 / 15 / 0Prowadzący:
Prof. dr hab. inż. Jerzy BieniekJęzyk:
polskiEfekty kształcenia:
Student nabywa wiedzę w zakresie produkcji rolniczej (polowej), ma ogólną wiedzę w zakresie systemów, technologii, technik, urządzeń i narzędzi stosowanych w produkcji rolniczej polowej i leśnej, ma elementarną wiedzę w zakresie eksploatacji urządzeń i maszyn do prac w produkcji polowej, leśnej
Student potrafi rozwiązywać w oparciu o standardowe działania inżynierskie problemy produkcyjne i eksploatacyjne w zakresie inżynierii rolniczej i leśnej, uwzględniając jednocześnie wymogi związane z dbałością o środowisko naturalne R1TRL_U11
Kompetencje:
Docenia znaczenie nieustannego poszerzania wiedzy i umiejętności ma świadomość ważności, odpowiedzialności i skutków działalności inżyniera kierunku technika rolnicza i leśna, potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy, zna zasady tworzenia indywidualnej przedsiębiorczości.Wymagania wstępne:
Maszynoznawstwo rolnicze i leśne, podstawy konstrukcji i utrzymania maszyn, eksploatacja maszyn rolniczych i leśnych, organizacja produkcji rolniczejTreści kształcenia:
Zagospodarowanie i przetwarzanie drewna, technologie i metody oraz zasady planowania nakładów pracy w użytkowaniu rębnym lasu. Urządzenia hydrauliczne oraz elektrohydrauliczne systemy sterowania stosowane w maszynach rolniczych. Technologie ochrony chemicznej upraw leśnych, sadowniczych i warzywniczych. Inżynieria sitowych zespołów czyszczących. Nowoczesna technologia zbioru i pozbiorowej obróbki kolb kukurydzy.Literatura:
Banasiak J. 1999, Agrotechnologia. Dreszer K. 2010, Maszyny rolnicze. Metody oceny:
Ocena efektów kształcenia w zakresie wiedzy: zaliczenie pisemne + projekty,
Ocena efektów kształcenia w zakresie kompetencji społecznych: praca indywidualna i w grupach, dyskusja na zajęciach
Uwagi: