ECTS
Katalog kursów ECTS

Szczegóły kursu
Kod kursu: NZCS10087o16
Rok / Semestr: 2016/2017 zimowy
Nazwa: Obsługa konsumenta
Kierunek: Żywienie Człowieka
Typ studiów: I st. - inżynierskie
Rodzaj kursu: Obligatoryjny
Semestr studiow: 7
Punkty ECTS: 2
Formy kształcenia (wykłady / ćwiczenia / inne): 12 / 12 / 0
Prowadzący: dr inż. Danuta Figurska – Ciura
Język: polski


Efekty kształcenia: Wiedza: Student zna zasady i identyfikuje systemy obsługi gości w gastronomii. Student zna programy komputerowe do obsługi systemów sprzedaży w zakładach gastronomicznych. Charakteryzuje wymagania wobec personelu zakładów różnych typów. Zna zasady tworzenia karty menu. Opisuje zasady nakrywania do stołu serwowania potraw i napojów. Zna podstawowe techniki obsługi konsumentów. Wie na czym polega profesjonalna obsługa kelnerska. Zna podstawy baristerstwa, enologii i barmaństwa. Wymienia i objaśnia metody serwowania potraw. Rozpoznaje i charakteryzuje różne typy gości w zakładach gastronomicznych. Posiada podstawową wiedzę z zakresu organizacji przyjęć okolicznościowych. Charakteryzuje kontrolę jakości usług w zakładzie gastronomicznym. Umiejętności: Student potrafi obsługiwać elektroniczne systemy sprzedaży w zakładach gastronomicznych. Identyfikuje wymagania różnych grup i typów konsumentów. Tworzy karty menu zgodnie z zasadami. Przygotowuje podstawowe nakrycie stołu do różnych posiłków, właściwie dobiera bieliznę stołową naczynia, szkło oraz sztućce. Poprawnie serwuje potrawy i napoje w zależności od metody serwowania. Opracowuje projekty organizacji przyjęć okolicznościowych.

Kompetencje: Student dba o przestrzeganie zasad dobrej praktyki higienicznej w procesie obsługi gościa. Wykazuje jednocześnie szacunek i profesjonalne podejście do potrzeb konsumenta. Ma aktywną postawę i kreatywność w organizowaniu miejsca pracy. Jest świadomy roli jakości obsługi konsumenta w budowaniu wizerunku firmy i strategii marketingowej. Potrafi współpracować w zespole przyjmując różne funkcje i zadania zależnie od sytuacji. Jest wrażliwy na estetyczne podawanie potraw i estetykę otoczenia.

Wymagania wstępne: podstawy technologii gastronomi, żywienie człowieka, maszynoznawstwo, projektowanie technologiczne, organizacja żywienia zbiorowego, systemy zarządzania jakością

Treści kształcenia: Kulturotwórcza funkcja gastronomii. Aranżacje wnętrz lokali gastronomicznych. Zasady i systemy obsługi gości w gastronomii. Programy komputerowe do obsługi systemów sprzedaży w zakładach gastronomicznych. Personel zakładów gastronomicznych różnych typów. Zasady tworzenia i rodzaje kart menu. Zasady nakrywania do stołu. Zasady serwowania różnych potraw i napojów. Podstawowe techniki obsługi konsumentów. Metody serwowania potraw. Zasady obsługi kelnerskiej. Podstawy baristerstwa, enologii i barmaństwa. Typy gości w zakładach gastronomicznych. Organizacja przyjęć okolicznościowych. Kontrola jakości usług w zakładzie gastronomicznym.

Literatura: 1. Obsługa konsumenta w gastronomii i cateringu, 2008, Czarniecka- Skubina E. Wydawnictwo SGGW 2. S. Edelstein, Jones and Bartlet Publishers, 2007, The theory of catering, Kinston R., Ceserani V., EPD of Hadoker and Stoghton Ltd., 3. Wyposażenie zakładów gastronomicznych z elementami projektowania, 1999, Neryng A., Wyd. SGGW 4. Higiena produkcji żywności, 2001, Kołożyn – Krajewska D., Wydawnictwo SGGW

Metody oceny: Wiedza: egzamin pisemny - eseje na zadane tematy Umiejętności : realizacja zadania, demonstracja wykonawstwa w warunkach symulowanych Kompetencje: przedłużona obserwacja przez opiekuna, ocena przez kolegów, samoocena, portfolio

Uwagi: