Katalog kursów ECTS
Szczegóły kursu
Kod kursu:
NZCS10087o16Rok / Semestr:
2016/2017 zimowyNazwa:
Obsługa konsumentaKierunek:
Żywienie CzłowiekaTyp studiów:
I st. - inżynierskieRodzaj kursu:
ObligatoryjnySemestr studiow:
7Punkty ECTS:
2Formy kształcenia (wykłady / ćwiczenia / inne):
12 / 12 / 0Prowadzący:
dr inż. Danuta Figurska – CiuraJęzyk:
polskiEfekty kształcenia:
Wiedza: Student zna zasady i identyfikuje systemy obsługi gości w gastronomii. Student zna programy komputerowe do obsługi systemów sprzedaży w zakładach gastronomicznych. Charakteryzuje wymagania wobec personelu zakładów różnych typów. Zna zasady tworzenia karty menu. Opisuje zasady nakrywania do stołu serwowania potraw i napojów. Zna podstawowe techniki obsługi konsumentów. Wie na czym polega profesjonalna obsługa kelnerska. Zna podstawy baristerstwa, enologii i barmaństwa. Wymienia i objaśnia metody serwowania potraw. Rozpoznaje i charakteryzuje różne typy gości w zakładach gastronomicznych. Posiada podstawową wiedzę z zakresu organizacji przyjęć okolicznościowych. Charakteryzuje kontrolę jakości usług w zakładzie gastronomicznym. Umiejętności: Student potrafi obsługiwać elektroniczne systemy sprzedaży w zakładach gastronomicznych. Identyfikuje wymagania różnych grup i typów konsumentów. Tworzy karty menu zgodnie z zasadami. Przygotowuje podstawowe nakrycie stołu do różnych posiłków, właściwie dobiera bieliznę stołową naczynia, szkło oraz sztućce. Poprawnie serwuje potrawy i napoje w zależności od metody serwowania. Opracowuje projekty organizacji przyjęć okolicznościowych.
Kompetencje:
Student dba o przestrzeganie zasad dobrej praktyki higienicznej w procesie obsługi gościa. Wykazuje jednocześnie szacunek i profesjonalne podejście do potrzeb konsumenta. Ma aktywną postawę i kreatywność w organizowaniu miejsca pracy. Jest świadomy roli jakości obsługi konsumenta w budowaniu wizerunku firmy i strategii marketingowej. Potrafi współpracować w zespole przyjmując różne funkcje i zadania zależnie od sytuacji. Jest wrażliwy na estetyczne podawanie potraw i estetykę otoczenia.Wymagania wstępne:
podstawy technologii gastronomi, żywienie człowieka, maszynoznawstwo, projektowanie technologiczne, organizacja żywienia zbiorowego, systemy zarządzania jakością
Treści kształcenia:
Kulturotwórcza funkcja gastronomii. Aranżacje wnętrz lokali gastronomicznych. Zasady i systemy obsługi gości w gastronomii. Programy komputerowe do obsługi systemów sprzedaży w zakładach gastronomicznych. Personel zakładów gastronomicznych różnych typów. Zasady tworzenia i rodzaje kart menu. Zasady nakrywania do stołu. Zasady serwowania różnych potraw i napojów. Podstawowe techniki obsługi konsumentów. Metody serwowania potraw. Zasady obsługi kelnerskiej. Podstawy baristerstwa, enologii i barmaństwa. Typy gości w zakładach gastronomicznych. Organizacja przyjęć okolicznościowych. Kontrola jakości usług w zakładzie gastronomicznym.Literatura:
1. Obsługa konsumenta w gastronomii i cateringu, 2008, Czarniecka- Skubina E. Wydawnictwo SGGW
2. S. Edelstein, Jones and Bartlet Publishers, 2007, The theory of catering, Kinston R., Ceserani V., EPD of Hadoker and Stoghton Ltd.,
3. Wyposażenie zakładów gastronomicznych z elementami projektowania, 1999, Neryng A., Wyd. SGGW
4. Higiena produkcji żywności, 2001, Kołożyn – Krajewska D., Wydawnictwo SGGW
Metody oceny:
Wiedza: egzamin pisemny - eseje na zadane tematy
Umiejętności : realizacja zadania, demonstracja wykonawstwa w warunkach symulowanych
Kompetencje: przedłużona obserwacja przez opiekuna, ocena przez kolegów, samoocena, portfolio
Uwagi: