Katalog kursów ECTS
Szczegóły kursu
Kod kursu:
RIPS10155o15Rok / Semestr:
2015/2016 letniNazwa:
Badanie rynkuKierunek:
Zarządzanie i Inżynieria ProdukcjiTyp studiów:
I st. - inżynierskieRodzaj kursu:
ObligatoryjnySemestr studiow:
6Punkty ECTS:
3Formy kształcenia (wykłady / ćwiczenia / inne):
15 / 15 / 0Prowadzący:
Prof. dr hab. Marek PrymonJęzyk:
polskiEfekty kształcenia:
Wiedza:
Student ma wiedzę z zakresie badań rynku co obejmuje procesy projektowania prac analitycznych gromadzenie danych i interpretację oraz sporządzanie raportów badawczych.
Umiejętności:
Student ma umiejętność rozumienia procesów rynkowych i ich znaczenia w działalności przedsiębiorstwa oraz stosowania podstawowych metod analizy rynku jakościowych oraz ilościowych.Kompetencje:
Kompetencje społeczne:
Student ma świadomość roli społecznej i etycznej działań firmy na rynku.Wymagania wstępne:
brakTreści kształcenia:
Przedmiot i zakres badań rynku. Podmioty badań rynku. Ogólna procedura badań rynku. Metody badań.Literatura:
1. Kędzior Z.,Badania rynku. Metody i zastosowania,PWE 2004
2. Mruk H. (red.) Analiza rynku. PWE, Warszawa 2003
3. Duliniec E.,Badania marketingowe w zarządzaniu przedsiębiorstwem, PWN, Warszawa 2003
4. Prymon M., Badania marketingowe w aspektach menedżerskich,UE Wrocław 2009Metody oceny:
Ocena wiedzy dokonywana jest w oparciu o testy zarówno na ćwiczeniach jak i w ramach egzaminu pisemnego.
Ocena umiejętności dokonywana jest na podstawie indywidualnych projektów .Projekty te wymagają umiejętności stosowania metod badań rynku.
Ocena kompetencji społecznych oparta jest w ramach rozwiązywania przez studentów case studies dotyczących problemów etycznych i społecznych z jakimi spotyka się firma na rynku.
Ostateczna ocena składa się w 50% z oceny na ćwiczeniach i w 50% z oceny na pisemnym teście.
Uwagi: