Katalog kursów ECTS
Szczegóły kursu
Kod kursu:
OŹES10158f15Rok / Semestr:
2015/2016 letniNazwa:
Efektywność inwestycji w odnawialne źródła energiiKierunek:
Odnawialne Źródła Energii i Gospodarka OdpadamiTyp studiów:
I st. - inżynierskieRodzaj kursu:
FakultatywnySemestr studiow:
7Punkty ECTS:
2Formy kształcenia (wykłady / ćwiczenia / inne):
15 / 30 / 0Prowadzący:
Dr inż. Tomasz SzukJęzyk:
polskiEfekty kształcenia:
Wiedza:
Definiuje pojęcia z zakresu analizy ekonomicznej; R1 OŹE _W07
Przedstawia procedurę oceny projektów inwestycyjnych; R1 OŹE _W07
Wymienia kryteria oceny projektów inwestycyjnych; R1 OŹE _W07
Umiejętności:
Potrafi zaplanować przedsięwzięcie inwestycyjne, R1OŹE _U13
Prognozuje poziom ryzyka przedsięwzięcia inwestycyjnego, R1OŹE _U13
Dokonuje oceny projektów inwestycyjnych, R1OŹE _U13
Oblicza wskaźniki efektywności finansowej projektu inwestycyjnego; R1OŹE _U13
Kompetencje:
Kompetencje społeczne:
Współpracuje w zespole przy sporządzaniu i ocenie projektów inwestycyjnych; R1OŹE _K04
Wymagania wstępne:
ekonomia,Treści kształcenia:
Rodzaje inwestycji i projektów inwestycyjnych. Cykl życia przedsięwzięcia inwestycyjnego. Montaż finansowy projektu, Rachunek efektywności projektów inwestycyjnych. Analiza progu rentowności i analiza wrażliwości w procesie podejmowania decyzji inwestycyjnych. Zarządzanie ryzykiem projektów inwestycyjnych. Literatura:
1) Grzeszczyk T. A. 2006. Metody oceny projektów z dofinansowaniem UE. Placet
2) Kasprzak R. 2009. Fundusze unijne - szansa na rozwój małych i średnich przedsiębiorstw. One Press Gliwice.
3) Ligus M. 2009. Efektywność inwestycji w odnawialne źródła energii. CeDeWu
4) Manikowski A., Tarapata Z. 2004. Metody oceny projektów gospodarczych. Warszawa, Wyższa Szkoła Ekonomiczna.
5) Rogowski W. 2004. Rachunek efektywności przedsięwzięć inwestycyjnych, Kraków, Oficyna Ekonomiczna.
Metody oceny:
Ocena efektów kształcenia w zakresie wiedzy: pisemne sprawdziany wiedzy
Ocena efektów kształcenia w zakresie umiejętności: pisemne sprawdziany umiejętności
Ocena efektów kształcenia w zakresie kompetencji społecznych: dyskusja na zajęciach
Uwagi: