Katalog kursów ECTS
Szczegóły kursu
Kod kursu:
IAS10065f12Rok / Semestr:
2012/2013 zimowyNazwa:
Podstawy prowadzenia działalności gospodarczejKierunek:
Architektura KrajobrazuTyp studiów:
I st. - inżynierskieRodzaj kursu:
FakultatywnySemestr studiow:
5Punkty ECTS:
4Formy kształcenia (wykłady / ćwiczenia / inne):
30 / 30 / 0Prowadzący:
prof. dr hab. Włodzimierz Białczyk, dr inż. Antoni Szewczyk, dr inż. Jan Sadło,Język:
polskiEfekty kształcenia:
Student po ukończeniu kursu powinien znać podstawowe zasady prowadzenia działalności gospodarczej, prowadzenia ewidencji przychodów i rozchodów, zasady rozliczania się z urzędami skarbowymi oraz znać cały kompleks zagadnień związanych z zatrudnieniem pracowników.Kompetencje:
Wymagania wstępne:
Treści kształcenia:
Formy działalności gospodarczej. Przedsiębiorca, przedsiębiorstwo, firma (nazwa) przedsiębiorstwa. Charakterystyka wszystkich form działalności gospodarczej, (indywidualna działalność gospodarcza, spółki osobowe,
spółki kapitałowe).
Indywidualna działalność gospodarcza (samozatrudnienie). Warunki prowadzenia indywidualnej działalności gospodarczej, wady i zalety tej formy działalności gospodarczej.
Spółka jawna. Spółka partnerska. Warunki prowadzenia spółki cywilnej, jawnej i partnerskiej. Wady i zalety tych form działalności gospodarczych.
Spółka komandytowa, Spółka komandytowo - akcyjna. Warunki prowadzenia spółki komandytowej i komandytowo - akcyjne. Wady i zalety tych form działalności gospodarczych.
Spółki kapitałowe (z ograniczoną odpowiedzialnością i akcyjne). Warunki prowadzenia spółek kapitałowych. Wady i zalety spółek kapitałowych.
Plan marketingowy w przedsiębiorstwie. Cele i przedmiot planu marketingowego, budowa planu marketingowego.
Planowanie strategiczne w przedsiębiorstwie. Analiza zasobów firmy. Strategie marketingowe.
Promocja i mix promocyjny. Reklama. Akwizycja. Pubic Relation. Promowanie sprzedaży. Zarządzanie reklamą. Marka i jej rola.
Cena jako element marketingu. Definicja i kierunki polityki cen. Cena równowagi na wolnym rynku.
Biznes plan. Zasady sporządzania biznes planu. Struktura i budowa biznes planu.
Zatrudnienie. Podstawy prawne samozatrudnienia i zatrudnienia pracowników.
Działalność finansowo – sprawozdawcza. Dokumenty kupna – sprzedaży i ich rejestracja. Deklaracje US, ZUZ, GUS.
Banki. Konta, typy kont, Operacje finansowe, Dokumentacja działalności bankowej.
Finansowanie działalności gospodarczej. Kredyty. Typy i rodzaje kredytów. Leasing. Zabezpieczenia kredytowe.
Dotacje i ulgi. Typy dotacji. Fundusze strukturalne. Ulgi.Literatura:
Kodeks Handlowy.
Ustawa o swobodzie działalności gospodarczej z dnia 2 lipca 2004.
Kotle P. Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Northwestern University, Warszawa 1994.Metody oceny:
zaliczenie ćwiczeń, egzaminUwagi:
BRAK KARTY PRZEDMIOTU W JĘZYKU ANGIELSKIM