Katalog kursów ECTS
Szczegóły kursu
Kod kursu:
AGS10053f16Rok / Semestr:
2016/2017 letniNazwa:
Marketing terytorialny (Przedmiot do wyboru blok VI − z zakresu rozwoju obszarów wiejskich) Kierunek:
AgrobiznesTyp studiów:
I st. - inżynierskieRodzaj kursu:
FakultatywnySemestr studiow:
6Punkty ECTS:
4Formy kształcenia (wykłady / ćwiczenia / inne):
15 / 30 / 0Prowadzący:
dr Magdalena Raftowicz-FilipkiewiczJęzyk:
polskiEfekty kształcenia:
Wiedza
Ma podstawową wiedzę na temat ekonomiki i organizacji przedsiębiorstw działających na obszarach wiejskich
Ma wiedzę dotyczącą znaczenia działalności pozarolniczych, w tym turystyki w rozwoju obszarów wiejskich
Umiejętności
Potrafi wykorzystać informacje rynkowe do planowania i podejmowania decyzji w działalnościach turystycznych. Posiada umiejętność komunikowania się z instytucjami otoczenia agrobiznesu. Potrafi poszukiwać rozwiązania nowych problemów.
Wykonuje pod kierunkiem opiekuna proste zadania badawcze z zakresu działalności gospodarczej. Potrafi interpretować rezultaty oraz formułować poprawne wnioski
Kompetencje:
Potrafi pracować indywidualnie oraz w grupie, przyjmując w niej różne role.Wymagania wstępne:
Podstawy marketingu, mikroekonomii, makroekonomii oraz polityki regionalnejTreści kształcenia:
Geneza i ewolucja marketingu terytorialnego,
Narzędzia marketingu terytorialnego, koncepcja terytorialnego marketingu-mix,
Konkurencja i konkurencyjność miejsc,
Marketing terytorialny w kontekście zrównoważonego rozwoju,
Analiza wybranych przykładów działań marketingowych
Ocena efektywności marketingu terytorialnego
Literatura:
Obowiązkowa:
M. Florek, (2007), Podstawy marketingu terytorialnego, Wyd. AE Poznań.
A. Szromnik, (2007), Marketing terytorialny, Miasto i region na rynku, Wyd. Oficyna, Kraków.
Uzupełniająca:
A. Duda (red.), (2010), Public relations miast i regionów, Difin, Warszawa.
Metody oceny:
ocena z ćwiczeń 50%, ocena z wykładów 50%Uwagi: