ECTS
Katalog kursów ECTS

Szczegóły kursu
Kod kursu: IBS20068o10
Rok / Semestr: 2010/2011 letni
Nazwa: Zarządzanie przedsięwzięciami budowlanymi
Kierunek: Budownictwo
Typ studiów: II st. - magisterskie
Rodzaj kursu: Obligatoryjny
Semestr studiow: 1
Punkty ECTS: 5
Formy kształcenia (wykłady / ćwiczenia / inne): 30 / 30 / 0
Prowadzący: dr inż. Grzegorz Janik, dr inż. Czesław Banaś
Język: polski


Efekty kształcenia: Student w czasie kursu zdobywa umiejętności kosztorysowania obiektów i robót budowlanych przy wykorzystaniu programu komputerowego. Powinien posiadać umiejętności zarządzania projektami w warunkach niepewności uwzględniając analizę ryzyka. Powinien również potrafić zbudować strategię marketingową dla wybranego przedsięwzięcia budowlanego zapewniającą silną pozycję firmy w gospodarce rynkowej.

Kompetencje: Student po ukończeniu kursu powinien potrafić sporządzić harmonogram finansowy wybranego przedsięwzięcia oraz przeprowadzić analizę wariantową rozwiązań technologicznych i organizacyjnych. Powinien także posiadać umiejętność zarządzania przedsięwzięciem budowlanym w warunkach niepewności.

Wymagania wstępne: Technologia organizacja budowy

Treści kształcenia: Przedsięwzięcie budowlane i jego miejsce w procesie inwestycyjnym. Systemy wykonawstwa budowlanego i ich wpływ na zarządzanie. Warianty powiązania prac projektowych i formuł organizacji przedsięwzięcia. Ocena ekonomicznej efektywności przedsięwzięcia budowlanego jako podstawa wyboru optymalnego rozwiązania. Zarządzanie przedsięwzięciem budowlanym w warunkach niepewności (analiza i eona ryzyka na etapie wstępnego studium wykonalności). Inteligentne zarządzanie zasobami. Organizacja jako system. Organizacja „ucząca się” tzw. inteligentne systemy zarządzania. Blokowe przedstawienie różnic analitycznego i systemowego podejścia. Proces planowania strategicznego wdrażania i kontroli. Typy strategii marketingowych. Procedura budowy strategii marketingowej w tym narzędzia marketingu mix

Literatura: Ignasiak E.: Badania operacyjne. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2001. Janik G. : Elementy marketingu. Skrypty Akad. Roln. we Wrocławiu 2000. Kowalczyk Z., Zabielski J.: Kosztorysowanie i normowanie w budownictwie. Kożmiński A., Piotrowski W.: Zarządzanie teoria i praktyka. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1995 Prymon M. Menedżerskie i społeczne aspekty współczesnego marketingu. Wydawnictwo Ekspert Wrocław 1999 Skalik J..: Metody i techniki organizatorskie. Wyd. Akad. Ekonom. im. Oskara Langego we Wrocławiu, Wrocław 2001. Warnecke H.,Bullinger H., Hichert R., Voegle A. Rachunek kosztów dla inżynierów budowlanych. WNT, Warszawa 2003 Praca zbiorowa pod redakcją Włodzimierza Flaka Inwestor inwestycje rzeczowe ( przygotowanie, realizacja, ewidencja inwestycji ). Wydawnictwo C.H.BECK, Warszawa 2000. Davis Edward W. Finanse i firma. PWE, Warszawa, 2005 Zdzisław Kowalczyk, Jacek Zabielski Kosztorysowanie i normowanie w budownictwie. WsiP, Warszawa 2005

Metody oceny: zaliczenie ćwiczeń ( sprawozdania, projekty, sprawdziany), egzamin pisemny po semestrze: minimalny zasób wiedzy do zaliczenia 70%

Uwagi: