Katalog kursów ECTS
Szczegóły kursu
Kod kursu:
NWSS10051o10Rok / Semestr:
2010/2011 zimowyNazwa:
Analiza rynkuKierunek:
TowaroznawstwoTyp studiów:
I st. - inżynierskieRodzaj kursu:
ObligatoryjnySemestr studiow:
5Punkty ECTS:
2Formy kształcenia (wykłady / ćwiczenia / inne):
15 / 15 / 0Prowadzący:
dr hab. Marek Prymon prof. nadzw. UEJęzyk:
polskiEfekty kształcenia:
Student poznaje podstawowe metody analizy rynku potrzebne do podejmowania decyzji na konkurencyjnym rynku. Kompetencje:
Student po zakończeniu kursu potrafi samodzielnie planować proces badawczy, gromadzić dane, analizować i interpretować je oraz prognozować rynek.Wymagania wstępne:
mikroekonomia, makroekonomia, statystykaTreści kształcenia:
Wykłady: Ogólna procedura analizy rynku. Projekt badań. Struktura danych. Przedmiot i źródła danych wtórnych. Statystyka rynkowa w Polsce i na świecie. Przedmiot danych pierwotnych. Metody komunikacji standaryzowane otwarte. Metody komunikacji niestandaryzowane otwarte
Metody standaryzowane ukryte. Metody obserwacji. Eksperymenty. Analiza danych i interpretacja. Metody ustalania wielkości rynku. Metody prognozowania rynku.
Ćwiczenia: Metody analizy zjawisk w czasie. Metody analizy struktury zjawisk. Struktura metod analizy związków między zjawiskami na rynku. Wybrane metody analizy: analiza elastyczności popytu, analiza penetracji rynku, procedura analizy przestrzennej, metody taksonomiczne.
Literatura:
Mitręga M: Market analysis, AE Katowice 2006;
Mruk H.:Analiza rynku,AE Poznań 2003;
Prymon M.:Badania marketingowe w aspektach menedżerskich;
Kędzior Z. Karcz K:.Badania marketingowe w praktyce,PWE Warszawa 1995
Metody oceny:
Wykłady-egzamin pisemny, ćwiczenia- zaliczenie podanych zadań i wykonanie projektów.Uwagi: